Δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς που να μην θέλει να βγαίνει πρώτος στο Google για τις λέξεις κλειδιά που τον ενδιαφέρουν. Πώς όμως μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος; Ποιοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν ποιός θα εμφανιστεί πρώτος στα αποτελέσματα του Google;
Η απάντηση κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, ανεξάρτητα από τι λένε κάποιοι είτε από άγνοια, είτε από σκοπιμότητα. Όπως έχω επισημάνει πολλές φορές μόνο το Google μπορεί να γνωρίζει τον ακριβή τρόπο κατάταξης των σελίδων στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
Αυτό το οποίο γνωρίζουμε όσοι ασχολούμαστε με τις ενέργειες SEO είναι μερικούς μόνο από τους παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα του Google, γνώση η οποία προκύπτει από τον πειραματισμό, την προσεκτική παρατήρηση και κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η γνωστή εταιρεία Moz κατέγραψε τις απόψεις που έχουν πάνω στο θέμα 120 από τους πλέον γνωστούς SEO επαγγελματίες. Παράλληλα πραγματοποίησε ανάλυση για τη σχέση που έχουν τα πρώτα αποτελέσματα στις αναζητήσεις 17.000 διαφορετικών λέξεων κλειδιών με ορισμένους από τους γνωστούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων στο Google, χρησιμοποιώντας ένα δικό της εξειδικευμένο λογισμικό.
Πριν προχωρήσω στην παρουσίαση των στοιχείων θέλω να υπενθυμίσω ότι το ίδιο το Google αναφέρει ότι χρησιμοποιεί περισσότερα από 200 κριτήρια για την αξιολόγηση των σελίδων.
Οι Απόψεις Των Επαγγελματιών SEO
Τα διάφορα κριτήρια ομαδοποιήθηκαν στις ακόλουθες κατηγορίες:
Domain Level Brand Metrics: Περιλαμβάνει στοιχεία που αφορούν το brand όπως τις αναζητήσεις με λέξη κλειδί το brand ή το domain, τις αναφορές του brand στα social sites, τα G+ 1 στην page του brand στο Google+ κτλ
Domain Level Keyword-Agnostic Features: Στοιχεία που σχετίζονται συνολικά με το domain και δεν αφορούν συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά όπως εάν γενικά το website έχει πρωτότυπο περιεχόμενο το οποίο να ανανεώνεται συχνά, εάν το domain έχει «τιμωρηθεί» για μη αποδεκτές πρακτικές SEO, την ταχύτητα των σελίδων κλπ
Domain Level Keyword Usage: Αφορά τον τρόπο με τον οποίο η λέξη κλειδί χρησιμοποιείται στο domain name, τα subdomains κλπ
Domain Level Link Authority Metrics: Διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με τα links στο domain και όχι συγκεκριμένα στη σελίδα
Page Level Keyword-Agnostic Features: Στοιχεία που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη σελίδα και δεν αφορούν λέξεις κλειδιά όπως το μέγεθος του περιεχομένου, την ταχύτητα που φορτώνει η σελίδα κτλ
Page Level Keyword Usage: Αφορά τον τρόπο με τον οποίο η λέξη κλειδί χρησιμοποιείται εντός της σελίδα όπως στον τίτλο, τις επικεφαλίδες, την URL κτλ
Page Level Social Metrics: Ενδείξεις που δηλώνουν την προτίμηση των χρηστών για τη σελίδα στα social sites όπως τα like στο facebook, τα +1 στο G+ κτλ
Page Level Link-Based Features: Διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με τα links προς τη σελίδα αυτήν, την ποιότητα και την ποσότητα τους
Όπως λοιπόν προκύπτει από τα παραπάνω αλλά και από τα στοιχεία που θα δούμε στη συνέχεια, ο δρόμος για την επίτευξη των στόχων μας είναι η ενίσχυση και προώθηση του brand (και του website) μέσα από την παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου που να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των χρηστών.
Αυτό θα οδηγήσει στην προσέλκυση links από «σοβαρά» websites, τόσο σε επίπεδο συγκεκριμένων σελίδων όσο και συνολικά στο domain, παράγοντα σημαντικό για την επίτευξη υψηλών θέσεων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Η Σχέση Των Παραγόντων Με Την Κατάταξη Των Σελίδων
Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της συσχέτισης των διαφόρων παραγόντων με τα πραγματικά αποτελέσματα του Google στις αναζητήσεις 17.000 λέξεων κλειδιών.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσω ότι ο υψηλός βαθμός συσχέτισης ενός παράγοντα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αποτελεί και το ξεκάθαρο αίτιο. Για παράδειγμα, όπως επισημαίνει ένα από τα στελέχη της εταιρίας Moz, τα στοιχεία δείχνουν μία πολύ μεγάλη συσχέτιση του αριθμού των Google +1 με τις σελίδες που εμφανίζονται πρώτες στα αποτελέσματα των αναζητήσεων ενώ τα στελέχη του Google δηλώνουν ότι τα +1 δεν χρησιμοποιούνται στον αλγόριθμο αξιολόγησης των αποτελεσμάτων.
Επίσης διάφορα στοιχεία που αναφέρονται όπως τα MozRank, MozTrust, Page Authority είναι μεγέθη που χρησιμοποιεί το εξειδικευμένο λογισμικό της εταιρεία Moz.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας εδω.
Εξαιρετικό post. Η MOZ κάνει καταπληκτική δουλειά με αυτές τις έρευνες και βοηθά ουσιαστικά τους επαγγελματίες του χώρου. Μια επισήμανση θα ήθελα να κάνω.
Πιθανότατα υπάρχει χρονική υστέρηση στις επιππτώσεις που έχουν οι επικαιροποιήσεις του αλγόριθμου της Google σε γλώσσες εκτός των αγγλικών.
Το υποστηρίζω αυτό γιατί φαίνεται ότι τουλάχιστον στην Ελληνική γλώσσα τον κυρίαρχο ρόλο παίζουν ακόμα τα backlinks χωρίς μάλιστα να αξιολογείται μέχρι τώρα η φυσικότητα με την οποία έχουν δημιουργηθεί.
Θεωρώ βέβαιο ότι αυτό θα αλλάξει αργά ή γρήγορα και θα αρχίσουν να επιβραβεύονται ιστοσελίδες με εξαιρετικό περιεχόμενο, το οποίο ανανεώνεται τακτικά και εξαιτίας του οποίου δημιουργούνται φυσικά backlinks.
Προσωπικά πιστεύω ότι το κλειδί για το επιτυχημένο SEO στο μέλλον θα είναι η δημιουργία μοναδικού, αυθεντικού περιεχομένου με viral χαρακτηριστικά.
Συμφωνώ με το παραπανω άρθρο για το περιεχόμενο, αλλα νομίζω ότι και η ταχύτητα. παράλληλα. θα είναι ο δευτερος παράγοντας που θα επηρεάζει τα αποτελέσματα.
Οι μεγαλύτεροι hosting στον κόσμο επενδύουν σε τεχνολογία όπως ssd disk για ταχύτερα sites και γενικα υπηρεσίες στο internet.
Το κόστος είναι αρκετά μεγάλο και οι εργασίες χρονοβόρες και με ρίσκο, οπότε καταλαβαίνουμε τη πρόκειται να γίνει στο μέλλον.