Πριν από λίγες μέρες έγραψα ένα case study για τη διαφήμιση της coca cola και την επίδραση που είχε στις αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης καταλήγοντας στο συμπέρασμα «…οτιδήποτε κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού προκαλεί και τις αντίστοιχες αναζητήσεις». Το συμπέρασμα αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει με τον καλύτερο τρόπο η έρευνα που πραγματοποίησαν οι εταιρείες iProspect και JupiterResearch σχετικά με την επίδραση των off line διαφημίσεων στις online αναζητήσεις.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική, εξέτασε το βαθμό στον οποίο επηρεάζουν οι διαφημιστικές καμπανιές οι οποίες πραγματοποιούνται στα off line μέσα τις αναζητήσεις των χρηστών στο internet καθώς επίσης και το ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα όσον αφορά τη διαδικασία αγοράς των αντίστοιχων προϊόντων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον:
* Το 67 % των χρηστών που χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης πραγματοποίησε αναζητήσεις για το όνομα μιας εταιρείας, ενός προϊόντος η για το διαφημιστικό slogan μιας εταιρείας ως αποτέλεσμα μιας διαφημιστικής καμπάνιας σε κάποιο off line μέσο. Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση και οι συστάσεις από φίλους και γνωστούς είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο επιρροής.
* Η συμπεριφορά αυτή παρουσιάζεται συχνότερα στους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις σε καθημερινή βάση.
* Το 68 % των χρηστών που πραγματοποίησε μια αναζήτηση ως αποτέλεσμα της επίδρασης ενός off line μέσου, χρησιμοποίησε το όνομα της εταιρίας ή / και του προϊόντος ως μία από τις λέξεις κλειδιά της αναζήτησης (branded keywords).
* Το 39% των χρηστών internet που χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης προχώρησε στην αγορά ενός προϊόντος μετά από την πραγματοποίηση μιας αναζήτησης που ήταν αποτέλεσμα της επιρροής ενός off line μέσου. Οι διαφημίσεις στα έντυπα μέσα καθώς επίσης και οι συστάσεις από φίλους και γνωστούς είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο επιρροής.
Απ’ όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός χρηστών του internet χρησιμοποιεί τις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να βρει περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που του κέντρισαν το ενδιαφέρον ως αποτέλεσμα της έκθεσης σε μιας off line διαφημιστική καμπάνια.
Είναι λοιπόν εξαιρετικά σημαντικό για τις εταιρείες να χρησιμοποιούν ενιαία γλώσσα σε κάθε μέσο και κανάλι επικοινωνίας έτσι ώστε να διευκολύνουν τη διαδικασία των αναζητήσεων των χρηστών φροντίζοντας παράλληλα να έχουν παρουσία στα αποτελέσματα των σχετικών αναζητήσεων αξιοποιώντας τις τεχνικές search engine marketing.
Εξάλλου ο συνδυασμός της off line διαφήμισης και της παρουσίας του αντίστοιχου μηνύματος στις μηχανές αναζήτησης φαίνεται πως λειτουργεί πολλαπλασιαστικά και οδηγεί τις περισσότερες φορές στην αγορά των διαφημιζόμενων προιόντων.
Ολόκληρο το κείμενο της έρευνας είναι διαθέσιμο εδώ.
[tags]διαφήμιση,μηχανές αναζήτησης[/tags]
Και ακόμα ακούς κολλημένους που ισχυρίζονται ότι “δεν αξίζει να βάζεις διαφήμιση στα δικά σου branded terms όταν είσαι ήδη νο. 1 στο organic search”
Είχα ακούσει μια σοφή ατάκα σε ένα συνέδριο πριν από μερικούς μήνες: “Your homepage is not your homepage. Google is your homepage”.
Δε πα βάζεις το URL σου με τεράστια γράμματα σε όλες σου τις διαφημίσεις…οι μισοί θα πληκτρολογούν τη φίρμα σου στο google βρέξει χιονίσει.