Αρχικά θέλω να ευχηθώ σε όλους σας Καλή Χρονιά έστω και με μικρή καθυστέρηση. Μια και βρισκόμαστε στις πρώτες μέρες του νέου χρόνου λέω να ξεκινήσω με μία πολύ σημαντική νέα έρευνα η οποία επιχειρεί για πρώτη φορά να καταγράψει την επίδραση που έχει η παρουσία μιας μάρκας στις πρώτες θέσεις του Google, είτε πρόκειται για διαφημίσεις είτε για φυσικά αποτελέσματα, στην αντίληψη που έχουν οι καταναλωτές γι’ αυτήν.
Όλοι μας γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης (φυσικά αποτελέσματα και διαφημίσεις) και ιδιαίτερα του Google στις αναζητήσεις που είναι σχετικές με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας προκειμένου να προσελκύσουμε επισκέπτες και κατ’ επέκταση πελάτες.
Εντούτοις είναι πολύ ποιο δύσκολο να καταγράψουμε και να αξιολογήσουμε την επίδραση που έχει η παρουσία και μόνο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και ειδικότερα η παρουσία στις πρώτες θέσεις στην κατάταξη αυτών των αποτελεσμάτων στον τρόπο με τον οποίο μας αντιλαμβάνονται οι υποψήφιοι πελάτες μας.
Την απάντηση στα δύο αυτά πολύ κρίσιμα ερωτήματα επιχείρησε να δώσει για πρώτη φορά έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Enquiro για λογαριασμό του Google.
Ειδικότερα η ερευνά επιχείρησε να καταγράψει την επίδραση σε επίπεδο branding που υπήρξε για την Honda, η οποία επιλέχθηκε ως το brand προς δοκιμή, ανάλογα με την παρουσία που είχε στα αποτελέσματα των αναζητήσεων στο Google για τη φράση “fuel efficient car” (αυτοκίνητα με βασικό χαρακτηριστικό την εξοικονόμηση καυσίμων ή αλλιώς “οικολογικά”) με βάση τα παρακάτω σενάρια:
- Πλήρης απουσία από τα αποτελέσματα (αναφέρεται ως Control)
- Παρουσία της εταιρείας μόνο στις πρώτες θέσεις των διαφημίσεων που εμφανίζονται στην αριστερή και πάνω πλευρά του Google (αναφέρεται ως Top Sponsored Listing)
- Παρουσία της εταιρείας μόνο στις πρώτες θέσεις των διαφημίσεων που εμφανίζονται στην δεξιά πλευρά του Google (αναφέρεται ως Side Sponsored Ad Listing)
- Παρουσία της εταιρείας μόνο στις πρώτες θέσεις των φυσικών αποτελεσμάτων – όχι διαφημίσεων- που εμφανίζονται στην αριστερή πλευρά του Google (αναφέρεται ως Top Organic Listing)
- Συνδυασμένη παρουσία τόσο στις πρώτες θέσεις των διαφημίσεων που εμφανίζονται στην αριστερή και πάνω πλευρά του Google όσο και στα φυσικά αποτελέσματα (αναφέρεται ως Top Ad & Top Organic Listings)
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 2500 χρήστες ηλικίας άνω των 25 ετών οι οποίοι σκοπεύαν να αγοράσουν αυτοκίνητο εντός του επόμενου έτους, χωρίς να έχουν αποφασίσει για τη συγκεκριμένη μάρκα που θα επιλέξουν.
Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον :
Lift in brand affinity : Οι χρήστες οι οποίοι είδαν την Honda στις πλαϊνές διαφημίσεις του Google (Side Sponsored Ad Listing) ήταν κατά 7 % περισσότερο πιθανό να θεωρήσουν τα Honda ως “fuel efficient cars” σε σχέση με την περίπτωση κατά την οποία δεν εμφανίζονταν καθόλου. Στην περίπτωση κατά την οποία η Honda εμφανίζονταν τόσο στις πρώτες θέσεις των διαφημίσεων στην αριστερή πλευρά του Google όσο και στις πρώτες θέσεις των φυσικών αποτελεσμάτων τότε το ποσοστό αυτό έφτανε το 16 %.
Lift in brand recall : Οι χρήστες οι οποίοι είδαν την Honda τόσο στις πρώτες θέσεις των διαφημίσεων στην αριστερή πλευρά του Google όσο και στις πρώτες θέσεις των φυσικών αποτελεσμάτων ήταν κατά 42 % περισσότερο πιθανό να θυμηθούν τη Honda σε σχέση με την περίπτωση κατά την οποία το brand εμφανίζονταν μόνο στην πρώτη θέση των φυσικών αποτελεσμάτων.
Lift in purchase intent : Όταν η Honda είχε παρουσία τόσο στις πρώτες θέσεις των διαφημίσεων στην αριστερή πλευρά του Google όσο και στις πρώτες θέσεις των φυσικών αποτελεσμάτων η πρόθεση αγοράς για τα αυτοκίνητα της εταιρείας αυξάνονταν κατά 8 %. Ταυτόχρονα η απουσία των άλλων brands από τη σελίδα των αποτελεσμάτων δημιουργούσε μια σημαντική μείωση στην πρόθεση αγοράς των αυτοκινήτων των εταιρειών εκείνων κατά 16 %.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ.
[tags]branding,brand,μηχανές αναζήτησης[/tags]
Πάρα πολύ ενδιαφέρον!
Όπως πάντα Νίκο εξαιρετικές αναλύσεις και πολύ ψαγμένη δουλειά. Τα σέβη μου και θα επανέλθω με ερωτήσεις…
Καλησπέρα Νίκο, ωραία, σημαντικό είναι να δείχνουμε το report στους υποψήφιους πελάτες μας. Πες μου κάτι, μήπως εχεις στα χερια σου, εάν αυτό είναι δυνατόν, τα αποτελέσματα της καμπάνιας που έγινε με το blog “toyota auris”?. Δεν ξέρω τι σχέσεις έχεις με τον Πάνο τον Σαμπράκο, που σχεδιάσανε αυτή την δουλειά. Ίσως θα ήταν ευχάριστο να είχαμε τέτοια αποτελέσματα απο την ελληνική αγορά.
Ευχαριστώ
Θάνο δεν χρειάζεται να σου πει ο Νίκος. Η OgilvyOne έχει δώσει στοιχεία στη δημοσιότητα και τα έχουμε σε ειδικό άρθρο στο MarketingWeek.gr. Ελπίζω να βοηθάνε
Καλησπέρα σε όλους.