Όπως είναι γνωστό τα περισσότερα ενημερωτικά websites βασίζονται στην ισχύ του ονόματος τους ή του μέσου στο οποίο ανήκουν για να προσελκύσουν επισκέπτες. Αυτή ήταν και η τακτική των New York Times μέχρι την στιγμή που συνειδητοποίησαν ότι τα οφέλη από την καλή παρουσία στις μηχανές αναζήτησης είναι πολύ σημαντικά για να αγνοηθούν.
Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο και ήδη οι επισκέπτες οι οποίοι προέρχονται από τις μηχανές αναζήτησης τόσο στο website των New York Times όσο και στα websites των Boston Globe και International Herald Tribune, τα οποία ανήκουν στο δίκτυο της εφημερίδας, αυξήθηκαν σημαντικά. Ειδικότερα στο NYTimes.com παρατηρήθηκε αύξηση κατά 59 % των επισκεπτών από τις μηχανές αναζήτησης ενώ στο Boston.com κατά 83 % και στο IHT.com κατά 45 %.
Η πρώτη κίνηση του Marshall Simmonds, o οποίος ανέλαβε την υλοποίηση της στρατηγικής του search engine optimization για λογαριασμό της εφημερίδας, ήταν να επιτρέψει στις μηχανές αναζήτησης να καταγράψουν όλο το περιεχόμενο των websites.
Όπως και σε πολλά άλλα ενημερωτικά websites, το περιεχόμενο των New York Times, διαχωρίζεται σε περιεχόμενο στο οποίο έχουν ελεύθερη πρόσβαση οι χρήστες και σε περιεχόμενο προσβάσιμο μόνο από όσους έχουν συνδρομή (premium).
Για την πλήρη καταγραφή όλου του περιεχομένου, τόσο του ελεύθερου όσο και του premium, o Marshall εφάρμοσε την τεχνική που είναι γνωστή με την ονομασία cloaking. Η τεχνική αυτή δίνει τη δυνατότητα της παρουσίασης διαφορετικού περιεχομένου στους crawlers των μηχανών αναζήτησης και διαφορετικού στους επισκέπτες του website.
Έτσι εάν κάποιος κάνει click στα links που παρουσιάζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και αφορούν το premium περιεχόμενο των New York Times, το περιεχόμενο το οποίο θα δει μόλις επισκεφθεί το website θα είναι κατά πάσα πιθανότητα διαφορετικό. Αυτό συμβαίνει γιατί το website των Times αναγνωρίζει ότι ο επισκέπτης είναι άνθρωπος και όχι μια μηχανή αναζήτησης και παρουσιάζει μια συνοπτική περιγραφή του άρθρου μαζί με μια φόρμα εγγραφής για την πρόσβαση στο προστατευμένο περιεχόμενο.
Η τεχνική του cloaking θεωρείται ότι παραβιάζει την πολιτική καλής λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης. Παρόλα αυτά η εφαρμογή της τόσο από τους New York Times όσο και από άλλους μεγάλους οργανισμούς και εταιρίες γίνεται σε γνώση και αποδοχή των μηχανών αναζήτησης, γεγονός το οποίο δημιουργεί έντονες αντιπαραθέσεις και εκτιμήσεις για προνομιακή μεταχείριση.
Εκτός από την εφαρμογή της τεχνικής του cloaking, o Marshall προχώρησε και στην εκπαίδευση πολλών συντακτών και παραγωγών προκειμένου να δημιουργούν περιεχόμενο το οποίο να είναι «φιλικό» τόσο στους αναγνώστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης.
Η επιλογή και χρήση των κατάλληλων λέξεων κλειδιών, αυτών που αναζητούν οι χρήστες, στην διαμόρφωση της δομής και του περιεχόμενου των άρθρων και στην περιγραφή των φωτογραφιών, είναι μια από τις σημαντικότερες τεχνικές προς αυτή την κατεύθυνση.
Θα κλείσω αυτή τη σύντομη παρουσίαση επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά τη σημασία που έχουν οι μηχανές αναζήτησης για όλες τις κατηγορίες των websites. Τα λόγια του ιδίου του Marshall είναι χαρακτηριστικά :
“If you don’t integrate search into the day-to-day work flow you won’t succeed.“
Ολόκληρο το case study των New York Times βρίσκεται εδώ.
Ενδιαφέρον…
Να ρωτήσω. Το περιεχόμενο που δίνουν οι ΝΥΤ μέσω cloaking δεν κασάρεται στους σέρβερς της Google? Και σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορεί ο αναγνώστης να διαβάσει το κασαρισμένο περιεχόμενο αντί να πρέπει να πληρώσει τους ΝΥΤ?