Το Google πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη παρουσίαση των διαφημιστικών του προγραμμάτων και υπηρεσιών προς τις Ελληνικές διαφημιστικές εταιρίες καθώς επίσης και στις εταιρίες παροχής υπηρεσιών search engine και internet marketing κατά τη διάρκεια εξειδικευμένου σεμιναρίου που έγινε στο Hilton, την περασμένη Τρίτη.
Από την πλευρά του Google παρευρέθηκαν οι κοι Λούης Χατζής (Greece Country Consultant), Leor Stern (AdWords, Emerging Markets Associate) και Αλέξανδρος Παπαγεωργίου (Adwords Coordinator Emerging Markets).
Μεταξύ των θεμάτων που παρουσιάστηκαν ήταν τα ακόλουθα:
- Η χρήση των μηχανών αναζήτησης και ιδιαίτερα του Google σε σχέση με άλλα μέσα πληροφόρησης είτε online είτε offline
- Η στρατηγική προώθησης του Google τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και εξειδικευμένα στην Ελλάδα
- Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες του Google που σχετίζονται με τις αναζητήσεις όπως η Google Toolbar, Google News κλπ
- Το διαφημιστικά προγράμματα Google Adwords που απευθύνεται προς τους διαφημιζόμενους καθώς επίσης και το πρόγραμμα Google Adsense που απευθύνεται στα websites περιεχομένου
- Ο θεσμός των Google Advertising Professionals (σ.σ : μέλος του οποίου είμαι και εγώ) και η σημασία του
- Η υπηρεσία ανάλυσης της επισκεψημότητας Google Analytics και οι τρόποι αξιοποίησης της για την εξαγωγή συμπερασμάτων αλλά και την βελτίωση των διαφημιστικών ενεργειών που πραγματοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα Google Adwords
Ο κος Λούης Χατζης Greece Country Consultant του Google
Η στρατηγική του Google στην Ελλάδα
Για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν στοιχεία τα οποία αφορούν την χρήση των μηχανών αναζήτησης στην Ελλάδα, γεγονός το οποίο θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό.
Με βάση λοιπόν τα στοιχεία από την έρευνα που πραγματοποίησε το Google η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης των Ελλήνων είναι το Google με μερίδιο αγοράς 58 % ενώ ακολουθούν το Yahoo με 18 %, το In.gr με 6%, η Forthnet με 2% καθώς επίσης και διάφορες άλλες ελληνικές μηχανές αναζήτησης. Το Google χρησιμοποιείται από άνδρες σε ποσοστό 67 % και γυναίκες σε ποσοστό 33 % ενώ ή πλέον δημοφιλής online δραστηριότητα των Ελλήνων είναι η αναζήτηση πληροφοριών.
Σύμφωνα με τον κο Χατζή η στρατηγική του Google για την Ελληνική αγορά θα έχει δύο βασικούς άξονες:
«Από την μία θα ενημερώσουμε τους απλούς χρήστες για το εύρος των υπηρεσιών και δυνατοτήτων που έχουν με την Google και από την άλλη θα επικοινωνήσουμε σε επιχειρήσεις τις δυνατότητες που έχουν με την Google για να προβάλουν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους και να διανείμουν το περιεχόμενο τους”
Ειδικότερα στον τομέα της αξιοποίησης του περιεχομένου των content websites το Google έχει ήδη κλείσει συμφωνία με το E-go, στο οποίο θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα Adsense, ενώ η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα online properties του Πήγασου.
Επίσης είναι γνωστή και η παλαιότερη συνεργασία του Google με την Otenet στον τομέα της παρουσίασης αποτελεσμάτων και διαφημίσεων τόσο στο portal της Otenet όσο και στην μηχανή αναζήτησης Anazitisis.
Λίγο τραγελαφικό μου φαίνεται εμένα αυτό μια και αυτές τις ημέρες αντάλλαξα μερικά e-mail με άτομα του ελληνικού τμήματος της Google που μου ξεκαθάρισαν πως δεν επιτρέπουν προς το παρόν adsense για περιεχόμενο σε ελληνικά site και πως όσα ελληνικά site έχουν ήδη adsense, στην ουσία κατάφεραν να τo έχουν μέσω πλαγίας οδού δημιουργώντας δηλαδή αρχικά μια ιστοσελίδα στην αγγλική γλώσσα για να τους ξεκλειδωθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία.
Magica, οι άνθρωποι του Google επεσήμαναν ότι η πλήρης λειτουργία του Adsense για τα websites με ελληνικά, θα είναι δυνατή εντός του 2007
αναμένουμε λοιπόν γιατί αλλοιώς δε βρίσκω λόγο κάποιος να δώσει χρήματα για να διαφημιστεί μέσω του google
και πως όσα ελληνικά site έχουν ήδη adsense, στην ουσία κατάφεραν να τo έχουν μέσω πλαγίας οδού δημιουργώντας δηλαδή αρχικά μια ιστοσελίδα στην αγγλική γλώσσα για να τους ξεκλειδωθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία.
Τρίχες! Σε κάποιο παλιό μου blog που δεν υπάρχει πια και το οποίο ήταν γραμμένο στα ελληνικά μια χαρά με είχαν δεχθεί στο Adsense. Υποθέτω ότι εκείνη την εποχή η Google δεχόταν λίγο-πολύ τους πάντες ανεξαρτήτως γλώσσας ώστε να τεστάρει και να προωθήσει καλύτερα το Adsense. Επομένως, δεν υπήρχε κάποια “πλάγια όδός” τότε, απλώς η Google ήταν πιο ελαστική. Τώρα, που το Adsense εδραιώθηκε, είναι επόμενο να είναι πιο προσεκτικοί.
Χμ, άραγε τι το τόσο κακό είχε το προηγούμενο σχόλιό μου και απορρίφθηκε; Τέλος πάντων…
Magica, όπως θα είδες από τα παραπάνω στοιχεία αλλά και από την εμπειρία που έχουμε όλοι μας, οι Έλληνες χρήστες του internet χρησιμοποιούν το Google για να βρουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν. Συνεπώς εφόσον υπάρχει η ζήτηση, σε συνδυασμό με όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η pay per click διαφήμιση, δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην αξιοποιηθεί το Google από τους διαφημιζόμενους.
Bizwriter, δεν τίθεται θέμα απόρριψης των διαφόρων σχολίων. Όλες οι απόψεις είναι ευπρόσδεκτες και επιθυμητές γιατί έτσι γίνεται διάλογος και μπορεί ο καθένας να δει διαφορετικές όψεις πάνω σε ένα θέμα.
Απλά επειδή είχαμε γεμίσει από spam σχόλια, έχω ενεργοποιήσει τη διαδικασία του moderation στην οποία καμιά φορά είμαι περισσότερος αργός απ ΄ότι θα έπρεπε!
To google ειναι αδιαμμφισβήτητα ο “αρχοντας” στις μηχανες αναζητησης οτι και να κανουν οι κολοσσοι τυπου microsoft.. Οταν παιρνουμε πχ εναν υπολογιστη ολα ειναι προγραμματισμενα να τρεχουν σε bing (να ναι καλα η microsoft) αλλα παλι δεν μπορει να ξεπερασει το google γιατι σαν την ποιοτητα δεν εχει.. Ετσι απλα!