Σε προηγούμενο άρθρο με τίτλο “Search Engine Marketing : Γιατί είναι σημαντικό και τι μπορείτε να κάνετε” είδαμε γιατί το Search Engine Marketing είναι σημαντικό και ποιες είναι οι επιλογές που έχετε για να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες που παρέχουν οι μηχανές αναζήτησης.
Σήμερα θα δούμε πιο αναλυτικά την πρακτική του Search Engine Optimization.
Search Engine Optimization είναι μια μορφή προώθησης στις μηχανές αναζήτησης η οποία βασίζεται στην κατάλληλη διαμόρφωση της δομής και του περιεχομένου των σελίδων σας έτσι ώστε να μπορέσουν οι μηχανές αναζήτησης να τις βρουν εύκολα και να τις συμπεριλάβουν στα αποτελέσματα που παρουσιάζουν.
Θέση, Θέση, Θέση
Το σημαντικότερο όμως βήμα της στρατηγικής του Search Engine Optimization έχει να κάνει με την θέση στην οποία εμφανίζονται οι σελίδες σας. Όπως στο λιανικό εμπόριο έτσι και στο Internet και ειδικότερα στις μηχανές αναζήτησης, το κλειδί για την επιτυχία είναι η σωστή θέση.
Εάν δεν βρίσκεστε στην πρώτη ή δεύτερη σελίδα των «φυσικών» αποτελεσμάτων – όχι των πληρωμένων διαφημίσεων τις οποίες θα εξετάσουμε σε επόμενο άρθρο- τότε οι υποψήφιοι πελάτες δεν πρόκειται να σας βρουν. Αυτό κατά κύριο λόγο έχει να κάνει με την σωστή επιλογή των λέξεων ή φράσεων στις αναζητήσεις των οποίων θέλετε να εμφανίζεται το website σας.
Σωστή επιλογή λέξεων – φράσεων κλειδιών
Θα πρέπει να επιλέξετε εκείνες τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιούσαν οι υποψήφιοι πελάτες σας για να βρουν τα προϊόντα η τις υπηρεσίες σας και θα πρέπει να είστε όσο πιο συγκεκριμένοι γίνετε. Για παράδειγμα είναι βέβαια δελεαστικό να θέλει κάποιος να βγαίνει «πρώτος» στις αναζητήσεις για την λέξη «ξενοδοχεία».Εάν όμως προσφέρει υπηρεσίες φιλοξενίας μόνο στην Κρήτη, τότε έχει περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσει αυτούς που πραγματικά ενδιαφέρονται, στοχεύοντας την φράση «ξενοδοχεία στην Κρήτη».
Οι γενικές αναζητήσεις , με την χρήση 1 – 2 λέξεων, γίνονται από αυτούς που βρίσκονται στα πρώτα διερευνητικά στάδια της διαδικασίας επιλογής ενός προιόντος ή ενός προμηθευτή. Όσο πιο συγκεκριμένη γίνεται μια αναζήτηση , συνήθως με 3 ή περισσότερες λέξεις, τόσο πιο κοντά στην τελική επιλογή βρίσκεται ένας υποψήφιος πελάτης.
Επιπλέον οι γενικές αναζητήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση μεγάλου αριθμού αποτελεσμάτων, κυρίως σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς τομείς όπως ο τομέας του τουρισμού που αναφέρθηκε στο προηγούμενο παράδειγμα.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να στοχεύετε τις γενικές φράσεις. Απλά η προσπάθεια που θα απαιτηθεί θα είναι πολύ μεγαλύτερη
Στο δεύτερο μέρος του άρθρου θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να σχεδιάσετε τις σελίδες σας, την σημασία που έχουν τα links και διάφορα άλλα χρήσιμα στοιχεία.