Όλοι θέλουμε να εμφανίζονται οι ιστοσελίδες μας «πρώτες» στο Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης. Ποιο όμως είναι το αποτέλεσμα όταν αυτό συμβαίνει για λέξεις κλειδιά που είτε δεν χρησιμοποιεί κανείς είτε είναι άσχετες με το αντικείμενο των ιστοσελίδων σας;
Η επιλογή των σωστών λέξεων κλειδιών αποτελεί τη βάση για την επιτυχία ή την αποτυχία κάθε προσπάθειας που σχετίζεται με την προβολή, την προώθηση και την διαφήμιση των ιστοσελίδων σας στις μηχανές αναζήτησης (στο Google, στο Yahoo κ.α). Αυτό βέβαια προϋποθέτει την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι υποψήφιοι πελάτες σας ψάχνουν να βρουν πληροφορίες για τα προιόντα και τις υπηρεσίες σας χρησιμοποιώντας τις μηχανές αναζήτησης.
Η δημιουργία της αρχικής λίστας
Το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε μια αρχική λίστα που θα περιλαμβάνει όλες εκείνες τις λέξεις που σας έρχονται στο μυαλό, έχοντας πάντα υπόψιν το προφίλ των πελατών σας . Καλό θα είναι να χωρίσετε την λίστα αυτή σε κατηγορίες ανάλογες με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Μερικές ιδέες για να εμπλουτίσετε την λίστα σας είναι:
- Να ελέγξετε τις σελίδες των ανταγωνιστών σας και να δείτε ποιες λέξεις χρησιμοποιούν
- Να επισκεφθείτε σχετικά online forum και να δείτε ποιες φράσεις χρησιμοποιούνται στις συζητήσεις που αναφέρονται στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
- Να διαβάσετε σχετικά άρθρα σε εφημερίδες, περιοδικά και να δείτε την γλώσσα που χρησιμοποιείται
- Να χρησιμοποιήσετε τα ονόματα των εταιριών με τις οποίες συνεργάζεστε / είστε μεταπωλητές
- Να χρησιμοποιήσετε τα ονόματα των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιήστε
- Να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες στην εσωτερική μηχανή αναζήτησης του website σας
Αποφύγετε τις πολύπλοκες και εξειδικευμένες λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται στον κλάδο σας εκτός και αν απευθύνεστε στους επαγγελματίες του χώρου σας.
Γενικές VS Ειδικές φράσεις κλειδιά
Στη συνέχεια θα πρέπει να ταξινομήσετε τις λέξεις ή φράσεις κλειδιά κάθε υποκατηγορίας, ξεκινώντας από τις πιο γενικές και να καταλήξετε στις περισσότερο ειδικές.
Πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με το search engine marketing επικεντρώνουν τις προσπάθειες τους στις γενικές λέξεις κλειδιά. Αυτό όμως δεν είναι πάντα σωστό.
Οι γενικές φράσεις κλειδιά προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες αλλά οι ειδικές φράσεις είναι εκείνες που χρησιμοποιούνται απ’ όσους είναι πιθανότερο να αγοράσουν ένα προιόν.
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος επιθυμεί να αγοράσει ένα «κινητό τηλέφωνο». Απο την στιγμή που θα συνειδητοποιήσει ότι θέλει να πραγματοποιήσει την αγορά αυτή , η πρώτη του κίνηση είναι να δει ποιες είναι οι επιλογές του. Να συγκρίνει δηλαδή τις εταιρίες που κατασκευάζουν κινητά τηλέφωνα για τα γενικά χαρακτηριστικά, την αξιοπιστία, την εξυπηρέτηση, την ποιότητα κατασκευής
Μετά την επιλογή της εταιρίας (π.χ. “κινητό τηλέφωνο nokia”), θα ακολουθήσει η επιλογή του μοντέλου (π.χ. “nokia 6680”) με βάση τα λειτουργικά χαρακτηριστικά , το design ή οποιαδήποτε άλλα κριτήρια θεωρεί ο καθένας σημαντικότερα.
Η σειρά των βημάτων δεν είναι απαραίτητο ότι θα είναι ακριβώς αυτή γιατί κάποιος μπορεί να ξεπεράσει την διαδικασία επιλογής της εταιρίας και να προχωρήσει απευθείας στην σύγκριση των προιόντων. Η γενική αρχή παραμένει όμως πάντα ίδια. Όταν βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια της επιλογής ενός προιόντος ή μιας υπηρεσίας χρησιμοποιούμε γενικότερους όρους ενώ όσο πλησιάζουμε προς το στάδιο της αγοράς, χρησιμοποιούμε περισσότερο εξειδικευμένους όρους.
Επιπλέον η παρουσία ανταγωνιστικών ιστοσελίδων στις γενικές φράσεις κλειδιά είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τις περισσότερο εξειδικευμένες κάνοντας τις προσπάθειες σας για την παρουσία στις υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης περισσότερο δύσκολες
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο αριθμός των ανταγωνιστικών ιστοσελίδων στο Google για τις παρακάτω λέξεις κλειδιά είναι:
- τηλεπικοινωνίες : 702.000 σελίδες
- κινητά τηλέφωνα : 521.000
- κινητά τηλέφωνα nokia : 326.000
- nokia 6680 : 23.800 (αφορά τις σελίδες από την Ελλάδα)
Οι αριθμοί αυτοί βέβαια, αφορούν τη συγκεκριμένη μέρα που πραγματοποίησα τις αναζητήσεις και μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.
Έτσι λοιπόν ο σωστός τρόπος για να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις – φράσεις κλειδιά σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση της δομής του site σας είναι αυτός που προτείνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα
Επόμενα βήματα
Στο επόμενο άρθρο θα σας δείξω πως θα πρέπει να ενσωματώσετε τις λέξεις – φράσεις κλειδιά που έχετε επιλέξει στην δομή των ιστοσελίδων σας.