Τηλέφωνο : 210-9221122

Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα και διαφήμιση στο Google

Θέλετε να αγοράσετε ένα laptop και απευθύνεστε στον πωλητή ενός καταστήματος προκειμένου να σας βοηθήσει και να σας ενημερώσει για τις προσφορές που έχει το συγκεκριμένο κατάστημα στα laptops. Ο πωλητής αντί για τις πληροφορίες που του ζητήσατε σας απαντά ότι «Είμαστε το καλύτερο κατάστημα υπολογιστών». Ποια είναι η αντίδραση σας;

Το παράδειγμα που ανέφερα δεν είναι τυχαίο. Αντικατοπτρίζει την (όποια) στρατηγική ακολουθούν τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα στις διαφημίσεις τους στο Google. Όσων φυσικά έχουν αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης.

Για να καταλάβετε τι εννοώ αρκεί να πραγματοποιήσετε μια αναζήτηση για την φράση «laptop» και να εξετάσετε τις διαφημίσεις που εμφανίζονται.

Laptop-Google-Greece
Κάνετε κλικ για να δείτε μεγαλύτερη την φωτογραφία

Θα δείτε μεταξύ άλλων διαφημίσεις των E-shop και Υοu (το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της InfoQuest που έχει κάνει αισθητή την παρουσία του λόγω της διαφημιστικής του καμπανιάς όπως ανέφερε και ο Λούης).

Η τακτική που ακολουθούν και αυτά, όπως και τα περισσότερα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι εξαιρετικά περιορισμένη με αποτέλεσμα να χάνουν σημαντικές ευκαιρίες για να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Χρησιμοποιούν σε κάθε λέξη – φράση κλειδί, τουλάχιστον σε όσες από αυτές έχω κοιτάξει, το ίδιο διαφημιστικό μήνυμα το οποίο μάλιστα αποσκοπεί στην ενίσχυση του brand awareness, προσέγγιση η οποία ταιριάζει περισσότερο στην display advertising (διαφήμιση με banners, pop ups, webovers κλπ).

Στο search engine marketing και ειδικότερα στην pay per click διαφήμιση αυτό που έχει περισσότερη σημασία είναι το πόσο σχετικό είναι το κείμενο της διαφήμισης και γενικότερα αυτό που προσφέρει ο διαφημιζόμενος, με την φράση της αναζήτησης. Αυτό είναι εξάλλου και το πλεονέκτημα αυτής της μορφής online marketing. Η δυνατότητα στόχευσης με μεγάλη ακρίβεια.

Κάθε αναζήτηση αντιπροσωπεύει και ένα ξεχωριστό προβληματισμό του χρήστη που την πραγματοποιεί. Εάν κάποιος ψάχνει για laptops θέλει να μάθει ποιες είναι οι επιλογές ή / και οι προσφορές των καταστημάτων στην κατηγορία αυτή. Ο διαφημιζόμενος θα πρέπει να απαντήσει στοχευμένα και με σαφήνεια στον προβληματισμό αυτό. Διαφορετικά έχουμε μια αντίστοιχη περίπτωση με αυτήν που ανέφερα στην αρχή του άρθρου.

Δείτε τώρα την διαφορά που υπάρχει με τις αντίστοιχες διαφημίσεις των αγγλικών ηλεκτρονικών καταστημάτων στην ίδια αναζήτηση για την λέξη “laptop“.

Laptop-Google-Greece
Κάνετε κλικ για να δείτε μεγαλύτερη την φωτογραφία

Οι περισσότερες διαφημίσεις είναι σχετικές με τα laptops και παρουσιάζουν τις προσφορές των καταστημάτων.

Επιπλέον υπάρχει και μια άλλη πολλή σημαντική παράμετρος. Το Google είναι γνωστό ότι θέλει να παρουσιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο σχετικά αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση, είτε πρόκειται για τα λεγόμενα «φυσικά αποτελέσματα» είτε για τις διαφημίσεις. Γι’ αυτό τον λόγο πριμοδοτεί τις διαφημίσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των χρηστών και οι οποίες είναι σχεδόν πάντοτε σχετικές με το αντικείμενο της αναζήτησης. Σ’ αυτή την κατηγορία εντάσσονται και οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο μπλε πλαίσιο στην κορυφή της σελίδας, διαφημίσεις οι οποίες επιτυγχάνουν ποσοστά clickthrou σημαντικά υψηλότερα από αυτά των ανταγωνιστών. Δείτε το αντικείμενο των διαφημίσεων αυτών και στις δύο περιπτώσεις.

Laptop-Google-Greece
Κάνετε κλικ για να δείτε μεγαλύτερη την φωτογραφία

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας επιτυχημένης διαφημιστικής καμπανιάς στο Google προϋποθέτει πρώτα από όλα την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης και ταυτόχρονα την αξιοποίηση των πολύπλευρων δυνατοτήτων που προσφέρει η διαφημιστική πλατφόρμα Adwords για την επίτευξη των επιχειρηματικών / marketing στόχων που έχουμε θέσει.

Σημείωση: Τα “ζωντανά” αποτελέσματα που εμφανίζονται στις αντιστοιχές αναζητήσεις ενδέχεται να είναι διαφορετικά από αυτά των παραδειγμάτων. Αυτό ισχύει περισσότερο για τις διαφημίσεις στο Google.

[tags]ηλεκτρονικά καταστήματα,διαφήμιση στο google,Ελλάδα,Greece,Google Adwords,google advertising,pay per click,ppc,online shop[/tags]

2 Σχόλια
  1. Νίκο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου… έχω γράψει και ένα σύντομο αρθράκι για τις PPC διαφημίσεις του eshop
    εδώ το άρθρο.

  2. Εγώ πιστεύω οτι την καμπάνια τους δεν την κάνουνε άτομα με γνώσεις ή έστω με εμπειρία. Ισως κάποιοι web developers που στήσανε τα flash promotions.

Άφησε ένα σχόλιο