Διάβασα στο blog του uroborus για το website της διαφημιστικής καμπάνιας του Metaxa που έχει τίτλο «If you know who you are» και στην οποία πρωταγωνιστεί ο Νίκος Αλιάγας. Πρόκειται πράγματι για μία καλή προσπάθεια καθώς συνδυάζονται διάφορα στοιχεία του online marketing . Όπως ήταν αναμενόμενο η πρώτη μου κίνηση ήταν να επισκεφθώ το Google.
Ξεκίνησα λοιπόν πραγματοποιώντας την αναζήτηση για την λέξη metaxa. Η μόνη διαφήμιση που βρήκα ήταν αυτή του ελληνικού online shop www.hellas-shop.de που προσφέρει ελληνικά τρόφιμα και ποτά στο γερμανικό κοινό. Ακόμη όμως και αυτή η διαφήμιση, η οποία είναι στα γερμανικά, δεν έχει στοχευμένο κείμενο που να αναφέρεται στο δημοφιλές ποτό αλλά ένα γενικό το οποίο λέει, σύμφωνα με την μετάφραση του systrans
«Ελληνικά τρόφιμα και ποτά ποιότητας. Από 49 €. Δωρεάν παράδοση»
Στα φυσικά αποτελέσματα της ίδιας αναζήτησης υπάρχει και το επίσημο website του Metaxa. Εμφανίζεται δεύτερο, μετά από το νοσοκομείο Μεταξά, και για να το εντοπίσει κανείς χρειάζεται κάποια προσπάθεια καθώς στον τίτλο του αποτελέσματος υπάρχει μόνο η λέξη Metaxa ενώ δεν υπάρχει καθόλου περιγραφή που να εξηγεί το αντικείμενο του website.
Η αντίστοιχη αναζήτηση της λέξης metaxa στο Google.com είναι περισσότερο διαφωτιστική. Το επίσημο website εμφανίζεται πρώτο με τα ίδια όμως προβλήματα όσον αφορά τον τίτλο και την περιγραφή. Δείτε όμως τα αντίστοιχα στοιχεία του δεύτερου ή ακόμη και του τρίτου αποτελέσματος από την Wikipedia. Ξεκάθαρη και πλήρης αναφορά στο αντικείμενο των αντίστοιχων ιστοσελίδων. Τι θα ήταν περισσότερο ελκυστικό για να επιλέξετε;
Σημείωση: Τα αποτελέσματα του Google.gr ενδέχεται να είναι διαφορετικά από αυτά του Google.com για τις ίδιες αναζητήσεις διότι δίνεται, συνήθως, μεγαλύτερη βαρύτητα στα websites της αντίστοιχης χώρας από την οποία προέρχονται οι αναζητήσεις.
To ίδιο το website προσφέρει ελάχιστες πληροφορίες οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε flash. Οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο σε flash. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χάνεται μια πολύ σημαντική ευκαιρία για την ανεύρεση του website από τους χρήστες όταν πραγματοποιούν σχετικές αναζητήσεις οι οποίες κάλλιστα μπορεί να μην συμπεριλαμβάνουν την λέξη metaxa. Επίσης δεν βρήκα καμία αναφορά ή παραπομπή στο website της καμπάνιας.
Τέλος δεν υπάρχει καμιά παρουσία του website του Μetaxa ούτε στα φυσικά αποτελέσματα αλλά ούτε και στις πληρωμένες διαφημίσεις για τις σχετικές αναζητήσεις όπως brandy, tonic, liqueur. Φυσικά ούτε για το motto της καμπάνιας if you know who you are.
Όπως ανέφερα και στην αρχή έχει γίνει μια αξιόλογη προσπάθεια να αξιοποιηθούν διάφορα στοιχεία του online marketing στα πλαίσια της διαφημιστικής καμπάνιας του Metaxa. Χάνεται όμως μια πολύ σημαντική ευκαιρία για την ενδυνάμωση του brand του Metaxa μέσα από το internet καθώς δεν έχει ληφθεί η αντίστοιχη μέριμνα για την παρουσία στις μηχανές αναζήτησης οι οποίες δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτελούν το σημαντικότερο online μέσo για την ανεύρεση πληροφοριών από τους χρήστες σε όλον τον κόσμο.
[tags]metaxa,brandy,search engine marketing,Greece,Ελλάδα,Μεταξά,internet marketing,διαφήμιση,ποτά,οινοπνευματώδη[/tags]