Το Google αναδείχτηκε νικητής στην μάχη της απόκτησης της γνωστής εταιρίας διαχείρισης display διαφημίσεων DoubleClick έναντι της Microsoft και του Yahoo, καθώς προχώρησε στην εξαγορά της για 3.1 $ δισεκατομμύρια.
Η DoubleClick ήταν το μήλο της έριδος για όλες τις μεγάλες μηχανές αναζήτησης καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα είχε εκδηλώσει την πρόθεση της να βρει στρατηγικό επενδυτή που θα την εξαγόραζε. H εταιρία, η οποία είχε περιέλθει στον έλεγχο του επενδυτικού σχήματος Hellman & Friedman πριν από δύο χρόνια έναντι 1.1 $ δισεκατομμυρίων, είχε πουλήσει νωρίτερα τα τμήματα διαχείρισης email marketing έναντι 90 $ εκατομμυρίων και την εταιρεία data marketing Abacus έναντι 435 $ εκατομμυρίων.
Το Google με την εξαγορά αυτή, η οποία είναι και η μεγαλύτερη στην ιστορία του καθώς το τίμημα του Youtube ήταν στα 1.65 $ δισεκατομμύρια, θα αποκτήσει την πλατφόρμα διαχείρισης display διαφημίσεων DART, την πλατφόρμα διαχείρισης search και affiliate marketing Performics καθώς επίσης και το νέο σύστημα δημοπρασιών διαθέσιμου διαφημιστικού χώρου (κάτι σαν χρηματιστήριο) που δημιούργησε πρόσφατα η DoubleClick.
Με την κίνηση αυτή το Google γίνεται πλέον ένας πανίσχυρος παίκτης στον τομέα της online διαφήμισης συνολικά καθώς πέρα από την πρωτοκαθεδρία που διαθέτει στην search διαφήμιση θα έχει παράλληλα πρόσβαση στο τεράστιο δίκτυο τόσο των online media όσο και των διαφημιζομένων που δραστηριοποιούνται στην display διαφήμιση, που έχει αναπτύξει η DoubleClick.
Ο Eric Schmidt, Chief Executive Officer του Google δήλωσε χαρακτηριστικά ότι:
“DoubleClick’s technology is widely adopted by leading advertisers, publishers and agencies, and the combination of the two companies will accelerate the adoption of Google’s innovative advances in display advertising,”
Ο Tim Armstrong, Google’s President, Advertising and Commerce, North America δήλωσε επίσης ότι :
“This transaction will strengthen our advertising network by expanding our access to publisher inventory and enabling us to serve the needs of a broader set of advertisers and ad agencies”
Το υψηλό τίμημα της εξαγοράς, το οποίο είναι τριπλάσιο από αυτό που είχε καταβάλει η Hellman & Friedman πριν από δύο χρόνια, δικαιολογείται από τους αναλυτές κατά κύριο λόγο επειδή το Google με την κίνηση αυτή δημιουργεί παράλληλα σημαντικές δυσκολίες στις άλλες μηχανές αναζήτησης και ειδικότερα στην Microsoft που ήταν ο άλλος μεγάλος διεκδικητής της DoubleClick, στην επέκταση τους στον τομέα της display διαφήμισης.
Περισσότερες Πληροφορίες:
- Το επίσημο δελτίο τύπου και το webcast του Google για την εξαγορά της DoubleClick
- Συλλογή από αναφορές για το θέμα σε διάφορα media, στο Techmeme