Όπως ήταν αναμενόμενο η εξαγορά της DoubleClick από το Google μονοπωλεί το ενδιαφέρον των μέσων που ασχολούνται με τη διαφήμιση στο internet τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αν και νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να προχωρήσουμε σε συμπεράσματα παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια πρώτα σχόλια τα οποία μπορώ να κάνω σε αυτή τη φάση.
- Αυτοί που είναι σίγουρα χαρούμενοι και κερδισμένοι είναι τα μέλη του επενδυτικού σχήματος Hellman & Friedman το οποίο είχε αγοράσει πριν από 2 χρόνια την DoubleClick για 1.1 $ δισεκατομμύρια και τώρα την πούλησε για 3.1 $ δισεκατομμύρια. Στην πορεία αυτών των χρόνων έβγαλε άλλα 500 $ εκατομμύρια από την πώληση κάποιων άλλων business units. Not bad……
- Χαρούμενο πρέπει να αισθάνεται και το Google για να αποφασίσει να πληρώσει αυτά τα λεφτά Με την εξαγορά αυτή μπαίνει πολύ δυνατά πλέον και στο κομμάτι της display διαφήμισης καθώς η DoubleClick είναι κορυφαία εταιρεία στον τομέα της και γίνεται πλέον, θεωρητικά τουλάχιστον, κυρίαρχος στην online διαφήμιση συνολικά.
- Με την κίνηση αυτή κατάφερε να μπλοκάρει τις άλλες μεγάλες μηχανές αναζήτησης και ιδιαίτερα την Microsoft που ήταν ο άλλος μεγάλος διεκδικητής της DoubleClick, οι οποίες ευελπιστούν και αυτές να μπουν στην display διαφήμιση. Πλέον τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για αυτές. Γι’ αυτό άρχισαν και οι πρώτες γκρίνιες.
- Το Google αποκτά πρόσβαση σε ένα μεγάλο δίκτυο τόσο διαφημιζόμενων όσο και διαφημιστικών μέσων, το οποίο είχε αναπτύξει η DoubleClick και έχει τη δυνατότητα να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο portfolio διαφημιστικών υπηρεσιών.
- Η DoubleClick διαθέτει εξαιρετική τεχνογνωσία και μία από τις καλύτερες πλατφόρμες διαχείρισης όλων των μορφών display διαφημίσεων. Στις μορφές αυτές εντάσσονται και οι διαφημίσεις με video. To Google χρειάζεται την τεχνογνωσία αυτή και για έναν επιπλέον λόγο: τη διαφημιστική αξιοποίηση του Youtube.
- Οι διαφημιζόμενοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διαχειρίζονται όλες τις μορφές των online διαφημίσεων τους μέσα από μία πλατφόρμα χρησιμοποιώντας κοινά στοιχεία και μεθόδους αξιολόγησης και μετρήσεων της αποτελεσματικότητας.
- Το Google έχει κάνει διάφορες στρατηγικές κινήσεις στους τομείς της offline και online διαφήμισης. Αυτό το οποίο μένει να δούμε στο επόμενο χρονικό διάστημα είναι ο τρόπος με τον οποίο θα συνδυάσει όλες αυτές τις κινήσεις κάτω από μία ενιαία επιχειρηματική και εμπορική στρατηγική.
- Από την στρατηγική αυτή θα διαμορφωθούν εκ νέου και οι ρόλοι των εμπλεκόμενων στην online, κατά κύριο λόγο αλλά μακροπρόθεσμα και στην offline, διαφήμιση, όπως των διαφημιστικών, των interactive agencies, των media buying houses κτλ.
- Η συγκέντρωση δυνάμεων από ένα παίκτη της αγοράς δημιουργεί πάντοτε ανησυχίες για μονοπωλιακές πρακτικές και για θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ακόμη και πριν την εξαγορά αυτή το Google έχει βρει μπροστά του πολλές φορές τέτοιου είδους προβλήματα. Όσοι όμως παρακολουθούν τις εξελίξεις θα θυμούνται ότι το 1999 και η DoubleClick είχε αντιμετωπίσει ανάλογα προβλήματα όταν απέκτησε την εταιρεία data marketing Abacus. Είναι βέβαιο ότι θα απαιτηθεί ιδιαίτερη προσοχή στην διαχείριση αυτών των θεμάτων καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα έχουν τα μάτια τους στραμένα στο Google. Ήδη υπάρχουν και οι πρώτες αντιδράσεις για μονοπωλιακές πρακτικές και για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Όπως συμβαίνει και σε κάθε ανάλογη περίπτωση ο χρόνος θα δείξει. Εν τω μεταξύ μπορείτε να παρακολουθήσετε τις συζητήσεις και σε άλλα ελληνικά blogs όπως του uroborus και του Ηλία Χατζή (Google Country Representative) όπως επίσης και στα media του εξωτερικού μέσω Techmeme.
[tags]google,doubleclick,μηχανές αναζήτησης[/tags]