Πριν από ένα χρόνο είχα αναφερθεί στις ενέργειες search engine optimization που άρχισαν να εφαρμόζουν για την online έκδοση τους οι New York Times. Τα αποτελέσματα ήταν τόσο σημαντικά έτσι ώστε πρόσφατα πάρθηκε η απόφαση να καταργηθεί ο περιορισμός στην πρόσβαση του περιεχομένου που ήταν διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Ποιο συγκεκριμένα, στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου οι NYtimes.com προχώρησαν στην απελευθέρωση 13 εκατομμυρίων αρχείων περιεχομένου στην κατηγορία Times Select το οποίο ήταν προσβάσιμο μόνο από συνδρομητές. Η απόφαση αυτή ήταν αποτέλεσμα της μεγάλης αύξησης των επισκέψεων λόγω των ενεργειών SEO. (Διαβάστε το άρθρο “N. Y. Times: Ένα ενημερωτικό website γίνεται φιλικό στις μηχανές αναζήτησης“)
Η απελευθέρωση του περιεχομένου σε συνδυασμό με κάποιες άλλες ενέργειες όπως η προσθήκη blogs των δημοσιογράφων της εφημερίδας και multimedia slide shows, είχε σαν συνέπεια την περεταίρω αύξηση της επισκεψημότητας στο site. Τον Οκτώβριο, μήνα μετά την απελευθέρωση του περιεχομένου, το site κατέγραψε το μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών στην ιστορία του με 17,5 εκατομμύρια unique visitors και περισσότερες από 500 εκατομμύρια pageviews παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 20% μέσα σε ένα μήνα και 35 % συνολικά από τον Αύγουστο σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας Nielsen.
Δείτε τη σχετική δήλωση της Vivian Schiller Senior VP, General Manager των NYTimes.com
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το παράδειγμα των New York Times θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα online μέσα που έχουν περιεχόμενο για συνδρομητές. Δεν είναι τυχαίες οι αναφορές που γίνονται στο πρόσφατο άρθρο του Economist:
“Mr Murdoch reckons that the Journal could dominate the market for financial information online. A free wsj.com, he thinks, could attract 10m-15m regular readers from around the world (compared with 3.1m unique monthly users in September, according to comScore); the resulting increase in ad revenue would more than offset the loss of subscription income. Such a shift would be near-impossible to reverse. The Financial Times (owned by Pearson, part-owner of The Economist) recently took a step in the same direction, offering up to 30 free articles a month.”
Σημείωση : O Rupert Murdoch προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά της Wall Street Journal. Η online έκδοση της εφημερίδας ήταν και παραμένει προς το παρόν συνδρομητική.
[tags]new york times,nytimes.com,μηχανές αναζήτησης,content sites,content websites,news sites[/tags]