Το Inclicks, η πρώτη ελληνική προσπάθεια για τη δημιουργία ενός προγράμματος διαφήμισης σε μηχανή αναζήτησης, μετά από ένα σχεδόν χρόνο λειτουργίας, τερματίστηκε. Τις διαφημίσεις όπως και τα αποτελέσματα των αναζητήσεων στο In.gr, στο οποίο λειτουργούσε το Inclicks, θα τα παρέχει πλέον το Google.
Η εξέλιξη αυτή ήταν κατά την άποψη μου προδιαγεγραμμένη για τους παρακάτω λόγους:
- Η λειτουργία του Inclicks ξεκίνησε με πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση σε σχέση με την παρουσία το Adwords
- Το μοντέλο του Inclicks βασιζόταν στις χρεώσεις ανά εμφάνιση και όχι στις χρεώσεις ανά click, ένα από τα σημαντικότερα πλεονέκτημα αυτής τις μορφής διαφημίσεων
- Οι δυνατότητες στόχευσης και διαχείρισης που προσέφερε το Inclicks υπολείπονταν σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτών του Adwords
- Το κοινό το οποίο μπορούσε κανείς να προσεγγίσει μέσω του Inlicks περιορίζονταν μόνο στους χρήστες της μηχανής αναζήτησης του In.gr
- Η συντήρηση ενός τέτοιου προγράμματος και η ανάπτυξη νέων λειτουργιών και δυνατοτήτων προϋποθέτει σημαντική τεχνογνωσία και resources
- Η αξιοποίηση της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης είναι ακόμη εξαιρετικά περιορισμένη στην Ελλάδα
Τις παρατηρήσεις μου αυτές τις είχα μεταφέρει στην ομάδα του Inclicks κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχα μαζί τους πριν από ένα χρόνο. Σε αυτή τη συνάντηση είχα μάθει επίσης ότι η πλατφόρμα Inclicks είχε τη δυνατότητα να λειτουργήσει με το μοντέλο της χρέωσης ανά click (pay per click) κάτι το οποίο όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Όταν λοιπόν μια υπηρεσία λανσάρετε με πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό (βλέπε Google Adwords) χωρίς επί της ουσίας να προσφέρει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα, σε συνδυασμό με την ελληνική πραγματικότητα, τότε είναι αναμενόμενο να οδηγηθεί σε αυτή την κατάληξη.
Εύλογα πάντως θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί εάν θα μπορούσε να επιβιώσει ένα ελληνικό πρόγραμμα όταν έχει απέναντι του το Google Adwords το οποίο δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν κολοσσοί όπως το Yahoo και η Microsoft.
Η απάντηση έρχεται από τα στοιχεία που μας δίνει το Multilingual – Search
Η ισχυρή παρουσία των τοπικών μηχανών αναζήτησης παίζει καθοριστικό ρόλο και για τα αντίστοιχα ppc προγράμματα. Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ κάποια μηχανή αναζήτησης που να ξεχωρίζει ενώ σταδιακά και αυτές όπως η anazitisis.gr (Otenet) και η find.in.gr (In.gr) καταργήθηκαν επί της ουσίας καθώς εμφανίζουν αποτελέσματα από το Google.
Πλέον η μόνη ελληνική μηχανή αναζήτησης είναι η trinity.gr, της Phaistos Networks (Pathfinder.gr), στην οποία βασίζονταν μέχρι πρόσφατα και η μηχανή του In.gr. Για πόσο όμως καιρό ακόμη;
[tags]inclicks,μηχανές αναζήτησης,ελληνικές μηχανές αναζήτησης,in.gr[/tags]
>> Για πόσο όμως καιρό ακόμη;
Τώρα πια πιστεύω πως για πολύ λίγο. Ίσως είναι θέμα ημερών…