Τον περασμένο Αύγουστο το Google στην προσπάθεια του να αξιοποιήσει οικονομικά το φαινόμενο των online videos και του Youtube ανακοίνωσε ένα νέο είδος διαφημίσεων: τις invideo overlay διαφημίσεις.
Μετά από εκτεταμένη έρευνα το Google ανακάλυψε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών εγκατέλειπαν τα videos τα οποία παρακολουθούσαν όταν εκτίθοντονταν σε pre roll διαφημίσεις, διαφημίσεις δηλαδή οι οποίες έπαιζαν πριν ξεκινήσει το video. Έτσι αναγκάστηκε να αναζητήσει μία άλλη λύση η οποία ήρθε με την μορφή των invideo overlay διαφημίσεων.
Ας δούμε πως λειτουργούν οι διαφημίσεις αυτές.
Μετά τα πρώτα 15 δευτερόλεπτα, στο κάτω μέρος του video και σε ποσοστό που καλύπτει το 20% της οθόνης του video, εμφανίζεται ένα «layer» το οποίο περιλαμβάνει το διαφημιστικό μήνυμα. Το μήνυμα αυτό είναι διάρκειας 10 δευτερολέπτων και μπορεί να έχει κίνηση όπως ακριβώς στα banners με flash.
Ο βασικός ρόλος του μηνύματος είναι να προτρέψει τον χρήστη να κάνει click για να δει περισσότερα. Εάν ο χρήστης κάνει click τότε το video που παρακολουθεί σταματά και ένα “picture within picture” παράθυρο εμφανίζεται στο οποίο παίζει ολόκληρη η video διαφήμιση. Μόλις η διαφήμιση ολοκληρωθεί, το παράθυρο κλείνει και ο χρήστης μπορεί να συνεχίσει να βλέπει το αρχικό video από το σημείο που είχε σταματήσει πριν την έναρξη της διαφήμισης.
Στο κάτω μέρος του video παραμένει η παραπομπή για τη διαφήμιση την οποία εάν την πατήσει ο χρήστης μπορεί να δει ξανά το διαφημιστικό μήνυμα. Η παραπομπή αυτή παραμένει και στην περίπτωση κατά την οποία ο χρήστης θα αγνοήσει το αρχικό διαφημιστικό μήνυμα (της μορφής flash banner).
Το Google παρουσίασε και μία παραλλαγή των διαφημίσεων αυτών στην οποία το αρχικό διαφημιστικό μήνυμα είναι απλό text και παραπέμπει απευθείας στο διαφημιζόμενο website (χωρίς να υπάρχει συνοδευτικό διαφημιστικό video).
Η υπηρεσία είναι προς το παρόν διαθέσιμη για επιλεγμένους διαφημιζόμενους στο Youtube. Παράλληλα ξεκίνησε και η πιλοτική λειτουργία της υπηρεσίας για ορισμένα websites που ανήκουν στο δίκτυο Adsense.
Δείτε το σχετικό ενημερωτικό video του Google και τη σελίδα με demos των invideo overlay διαφημίσεων.