Τηλέφωνο : 210-9221122

410.000 Χρήστες από Ελλάδα στο Facebook

FacebookΤον Ιανουάριο του 2007, εντελώς τυχαία, έπεσα πάνω σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπομπή που διοργάνωσε το CNN στα πλαίσια της τηλεοπτικής κάλυψης του World Economic Forum που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Davos. Η εκπομπή αυτή με τίτλο «CNN Connects: Our Networked World» ήταν μια ανοιχτή συζήτηση με αντικείμενο:

«…..the digital ecosystem that is Web 2.0; the explosion of social networking sites as a lifestyle and business phenomenon, the vast potential of virtual communities and the growth of blogging and user generated content…..»


στην οποία συμμετείχαν η Caterina Fake (μία εκ των δημιουργών του Flickr), ο Sanjiv Ahuja (CEO της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Orange), ο Tom Glocer (CEO του Reuters), ο Mitch Kapor (Chairman, της εταιρείας Linden Research που δημιούργησε τον δημοφιλή εικονικό κόσμο Second Life) και ο Mark Zuckerberg (23 χρονών τότε, δημιουργό του Facebook).

CNN Connects Our Networked World Panel Davos 2007

Μετά από μερικές μέρες αποφάσισα να γίνω μέλος στο Facebook για να δω για ποιους λόγους γίνεται τόσο μεγάλη συζήτηση στο εξωτερικό για αυτό το social network και να πειραματιστώ. Τα πρώτα αποτελέσματα δεν ήταν και τόσο ενθαρρυντικά γιατί για να βρεις τότε κάποιο γνωστό θα έπρεπε να γίνεις σαν τον Indiana Jones.

Indiana Jones 4

Fast forward ενάμιση περίπου χρόνο μετά, η κατάσταση έχει πλέον αντιστραφεί πλήρως. Σήμερα θα έλεγα ότι είναι δύσκολο να μην βρεις έστω και ένα γνωστό σου στο Facebook. Σ’ αυτό βέβαια έχουν παίξει σημαντικό ρόλο και οι συχνές αναφορές από τα ηλεκτρονικά αλλά και τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωση που παρουσιάζουν ιστορίες και ρεπορτάζ για «πρόσωπα της επικαιρότητας» (με ή χωρίς εισαγωγικά) που βασίζονται σε στοιχεία που παρουσιάζουν στα profiles τους στο Facebook.

Το κύριο ερώτημα το οποίο προκύπτει, πέρα από τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση, είναι εάν τελικά οι χρήστες του Facebook από την Ελλάδα είναι όντως τόσοι πολλοί όσο η αίσθηση που έχουμε. Η δεύτερη σκέψη είναι ποια είναι τα βασικά τους χαρακτηριστικά.

Για να απαντήσω στα ερωτήματα αυτά πραγματοποίησα με τους συνεργάτες μου μια έρευνα, τα βασικά σημεία της οποίας θα σας παρουσιάσω στη συνέχεια, συλλέγοντας στοιχεία τόσο από το ίδιο το Facebook όσο και από άλλες πηγές.

Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της ολοκληρωμένης στρατηγικής για την αξιοποίηση των μηχανών αναζήτησης σε συνδυασμό με τα social media (search engine optimizationsocial media optimization) που εφαρμόζουμε για λογαριασμό των πελατών μας.

Η έρευνα για τους χρήστες του Facebook από την Ελλάδα

Πριν ξεκινήσω την παρουσίαση της έρευνας, θέλω να κάνω μία σημαντική επισήμανση.

Τα στοιχεία που αφορούν τον αριθμό και τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών από την Ελλάδα στο Facebook, προέρχονται από το ίδιο το Facebook και όχι από κάποια ελληνική ή διεθνή εταιρεία μετρήσεων.

Για να επιβεβαιώσω την ακρίβεια των στοιχείων αυτών απηύθυνα σχετική ερώτηση προς το Facebook. Η απάντηση που μου έδωσαν είναι η ακόλουθη:

Hi Nikos,

Unfortunately, for security reasons, we cannot provide you with the exact over/under of our demographic estimates. However, we can assure you that these numbers are highly accurate and reflective of our users in Greece. I hope this helps.

Thanks for contacting Facebook,

Gaston
Customer Operations
Facebook

Σε κάθε περίπτωση συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή όταν γίνετε αναφορά στα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό πάντοτε με τις απαραίτητες διευκρινήσεις που ανέφερα παραπάνω.

Περνάω αμέσως στην έρευνα που βρίσκεται σε μορφή Powerpoint μέσω του Slideshare.

Εάν δεν φαίνονται καθαρά τα νούμερα στα slides μπορείτε να επιλέξετε «View»,να δείτε την παρουσίαση για το Facebook στο Slideshare και εκεί να επιλέξετε «Full» (κάτω και αριστερά στα slides) για να τη δείτε σε full screen.

2ο Slide: Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας ο αριθμός την χρηστών από Ελλάδα στο Facebook ανέρχεται στις 410.000 περίπου. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 17% του συνόλου των χρηστών Internet στη χώρα μας. (Πηγή: Παννελήνια Έρευνα για το Internet Μάρτιος – Σεπτέμβριος 2007 Web ID Focus Bari / Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας).

3ο Slide: Η μισοί χρήστες του Facebook από την Ελλάδα ανήκουνι στην ηλικιακή κατηγορία 25 – 34 ενώ πολύ μεγάλη συμμετοχή έχουν και οι ηλικίες 18 – 24. Τα στοιχεία αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία ειδικότερα εάν τα αντιπαραβάλουμε με την κατανομή των ηλικιών του συνόλου των χρηστών Ιnternet στην Ελλάδα.

4ο Slide: Οι χρήστες του Facebook από τη χώρα μας είναι μεγαλύτεροι ηλικιακά σε σχέση με τους χρήστες τόσο από την Αγγλία όσο και από την Αμερική. Για την Αμερική όμως θα πρέπει να επισημάνω ότι ο βασικός λόγος δημιουργίας του Facebook ήταν η συμμετοχή των φοιτητών από τα διάφορα κολλέγια και πανεπιστήμια της χώρας συνεπώς είναι λογικό να έχουν τη μεγαλύτερη παρουσία οι ηλικίες 18 – 24.

5ο Slide: Εδώ χρειάζεται η μεγαλύτερη προσοχή καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για το φύλο του 1/3 περίπου των χρηστών. Η έλλειψη στοιχείων γίνετε εντονότερη όσο μεγαλώνει η ηλικιακή κατηγορία των χρηστών.

6ο Slide: Πριν από ένα περίπου χρόνο η γνωστή εταιρεία μελετών Forrester Research παρουσίασε για πρώτη φορά μία σειρά ερευνών με τίτλο Social Technographics. Ο κεντρικός άξονας των ερευνών αυτών είναι το σύστημα ταξινόμησης των χρηστών ανάλογα με τη συμμετοχή (ή μη) και τη δραστηριοποίηση τους στα διάφορα social media.

Κάθε χρήστης εντάσσεται σε ένα τουλάχιστον από τα 6 groups που προσδιόρισε η εταιρεία. Όσο περισσότερο ανεβαίνουμε στην κλίμακα της Forrester Research τόσο μεγαλύτερη η συμμετοχή των χρηστών.

Οι χρήστες του Facebook ανήκουν (τουλάχιστον) στην κατηγορία με τίτλο Joiners με κύριο χαρακτηριστικό τη δημιοργία profile και τη συμμετοχή σε ένα (τουλάχιστον) social network.

Το σύστημα αυτό της Forrester Research αποτελεί πλέον τη βάση για τις περισσότερες σχετικές έρευνες και μελέτες ενώ πρόσφατα εκδόθηκε και βιβλίο με τον τίτλο groundswell

7ο Slide: Ένα ακόμη στοιχείο το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι μονάχα οι χρήστες του Facebook αποτελούν το 17% του συνόλου των χρηστών στην Ελλάδα. Στο ποσοστό αυτό δεν συνυπολογίζονται οι χρήστες οι οποίοι συμμετέχουν σε κάποιο από τα υπόλοιπα ελληνικά και διεθνή social networks (και δεν έχουν profile στο Facebook). Αυτό σημαίνει ότι το ποσοστό των χρηστών που εντάσσονται στην κατηγορία Joiners στην χώρα μας είναι κατά πάσα πιθανότητα αρκετά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της Ευρώπης.

8ο Slide: To βασικό χαρακτηριστικό των χρηστών που ανήκουν στην κατηγορία Joiners είναι το ενδιαφέρον για τους φίλους τους, τις δραστηριότητες και την επικοινωνία μαζί τους.

Οι χρήστες αυτοί, πέρα από την συμμετοχή τους στα social networks, διαβάζουν συνήθως blogs, στα οποία μερικές φορές αφήνουν σχόλια, ενώ παρακολουθούν και videos σε social networks τύπου Youtube.

Ελπίζω τα στοιχεία που παρουσίασα να σας φανούν αρκετά χρήσιμα και να αποτελέσουν την αφορμή για περεταίρω αναλύσεις και σχόλια.

Κλείνοντας θα ήθελα να σας ζητήσω να μας αναφέρετε ως πηγή για τα στοιχεία αυτά τοποθετώντας ένα link προς το άρθρο ή το website μας.

[tags]facebook,demographics,Greece,social networks,στατιστικά,δημογραφικά,Ελλάδα[/tags]

2 Σχόλια
  1. Πόσοι όμως από αυτούς είναι ενεργοί; Η αίσθηση μου είναι πως ελάχιστοι μετά από ένα εξάμηνο διατηρούν ενεργό το profile τους.

  2. barak το ερώτημα που θέτεις είναι σωστό και ισχύει σε κάθε είδους κοινότητα.

    Υπάρχει φυσικά και το θέμα του τρόπου με τον οποίο κανείς προσδιορίζει την έννοια “ενεργοί χρήστες”.

    Είναι αυτοί που κάνουν login στο λογαριασμό τους; Που αλλάζουν το profile τους; Κάνουν νέους φίλους ή στέλνουν μηνύματα; Μεγάλη συζήτηση.

    Όπως και να έχει, τέοιου είδους στοιχεία θα πρέπει έιτε να στα δίνει η πλατφόρμα (τα οποία ενδεχομένως να υπολογίζονται στις εκτιμήσεις μια και τα στοιχεία αλλάζουν συνεχώς) είτε να πραγματοποίησεις ποιοτικές μελέτες (π.χ. με ερωτηματολόγια ).

Άφησε ένα σχόλιο