Το Google εμφανίζει από εχθές τους αριθμούς των αναζητήσεων για τις διάφορες λέξεις κλειδιά που πραγματοποιούνται τόσο στο ίδιο το Google όσο και στις διάφορες μηχανές αναζήτησης που παρουσιάζουν αποτελέσματα μέσω αυτού. Πρόκειται, κατά την άποψη μου, για ένα από τα σημαντικότερα νέα που σχετίζονται με το internet marketing, ειδικότερα για τη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια.
Έτσι μπορεί πλέον κανείς να δει, μέσω του keyword tool, πόσες αναζητήσεις πραγματοποιούνται για τις λέξεις κλειδιά που τον ενδιαφέρουν σε οποιαδήποτε από τις χώρες λειτουργεί το Google. Δείτε το παράδειγμα για τη λέξη “ξενοδοχεία” για την Ελλάδα.
Το μέγεθος Approximate Average Search Volume αφορά:
This column shows the approximate average monthly number of search queries matching your keywords that were performed on Google and the search network over a recent 12-month period. This number is specific to your targeted country and language as well as your selection from the Match Type drop-down menu
Κάποιες εκτιμήσεις για τους αριθμούς των αναζητήσεων υπήρχαν για τις αγγλικές λέξεις μέσω υπηρεσιών όπως οι keywordiscovery και wordtracker χωρίς όμως την εξειδίκευση για συγκεκριμένες χώρες πέραν της Αμερικής, της Αγγλίας και κάποιων άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών. Για ελληνικές λέξεις βέβαια ούτε κουβέντα.
Από εδώ και στο εξής η υλοποίηση καμπανιών στο Google Adwords και των ενεργειών SEO θα γίνει ακόμη καλύτερη καθώς θα μπορούμε πλέον να καταρτίζουμε προωθητικά πλάνα με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια, χωρίς να βαδίζουμε εν μέρει στα «τυφλά». Παράλληλα πιστεύω ότι θα υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και από τους υποψήφιους διαφημιζόμενους καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν το μέγεθος της ζήτησης και της εν δυνάμει αγοράς τους.
Υπενθυμίζω ένα ακόμη εξαιρετικό νέο από το Google, την υπηρεσία με τα στοιχεία για την επισκεψημότητα (και) των ελληνικών websites, για το οποίο δεν είδα να γίνονται οι αναφορές που θα περίμενα.
[tags]Ελλάδα,μηχανές αναζήτησης[/tags]
οκ αυτό το ονειρευόμουν πολύ καιρό.
θα αλλάξει πολλά πράγματα, από το τι γράφεις στο blog μέχρι πίο domain θα κλείσεις ….
@ nsyll
Όχι μόνο εσύ αλλά όλοι μας. Σίγουρα θα αλλάξουν πολλά πράγματα. Ελπίζω προς το καλύτερο….
Νίκο δεν ξέρω βέβαια πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι τα νούμερα που δίνει το Google.
Βέβαια συγκριτικά με την μπάρα που είχαμε πριν είναι μεγάλη βελτίωση, αλλά από κάποια tests που έκανα διαπίστωσα ότι τα νούμερα πολλές φορές είναι αρκετά πιο κάτω από τα νούμερα που σου δίνει το AdWords όταν τρέχεις μια καμπάνια.
Για broad matched keywords (high volume) είδα ότι οι διαφορές ήταν και μέχρι 1/10 (πιο χαμηλά δείχνει το keyword tool). Παρόλαυτα σε exact match τα νούμερα ήταν πολύ κοντά.
Φαντάζομαι βέβαια ότι το keyword tool μετράει αναζητήσεις και όχι impressions (όπως το AdWords) άλλα τόσο μεγάλες διαφορές στο broad δεν εξηγούνται εύκολα.
Έχεις διαπιστώσει κάτι ανάλογο?
Κώστα
Η υπηρεσία είναι ακόμη καινούργια συνεπώς δεν μπορώ να πω ακόμη κάτι με βεβαιότητα γιατί και εμείς κάνουμε διάφορες δοκιμές και σε διαφορετικούς κλάδους για να ελέγξουμε τις αποκλίσεις των στοιχείων.
Έχω όμως εντοπίσει τρία σημεία στα οποία οφείλονται πολλά σφάλματα.
1/ Οι εκτιμήσεις που δίνει το Google (avg search volume) προκύπτουν από το σύνολο των αναζητήσεων των τελευταίων δώδεκα μηνών τις οποίες στη συνέχεια το Google διαιρεί δια δώδεκα. Με αυτό τον τρόπο υπολογίζεται ένας μέσος όρος ο οποίος όμως δεν βοηθά σε περιπτώσεις με έντονη εποχικότητα (κάτι το οποίο αποτυπώνεται στο γράφημα με τις μπάρες ακριβώς δίπλα). Σε όσους έχουν λογαριασμούς adwords το Google εμφανίζει επιπλέον και τις αναζητήσεις του προηγούμενου μήνα π.χ Ιουνίου για περισσότερη ακρίβεια και σύγκριση.
2/ Η επιλογή της γλώσσας. Πολλές φορές όσοι χρησιμοποιούν το εργαλείο δεν κάνουν σωστά την επιλογή γλώσσας. Προτείνω τη χρήση τόσο της ελληνικής όσο και της αγγλικής γλώσσας ταυτόχρονα ακόμη και εάν οι λέξεις είναι στα ελληνικά. Οι διάφορες δοκιμές που έκανα έδειξαν σημαντικές διαφορές στα στοιχεία όταν έχει επιλεγεί μόνο μία γλώσσα
3/ Απαιτείται πολύ καλή κατανόηση των διαφορετικών match options (broad, phrase, exact, negative – embedded) με διάφορες δοκιμές και πειραματισμούς πέρα από όσα γράφει στις βοηθητικές σελίδες του Google.
Από όσο γνωρίζω, αναζητήσεις = impressions για το Google και το Adwords εκτός και εάν εννοείς κάτι άλλο.
Περισσότερα θα μπορώ να πω σε επόμενη φάση. Πάντως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε ως εκτιμήσεις μέχρι να υπάρξουν περισσότερες διευκρινήσεις από πλευράς Google.
Γειά σας,
Δοκίμασα σε exact την λέξη playstation 3 όλα για Ελληνικά και Ελλάδα και μου δίνει για τον μήνα Ιούνιο 1.900 αναζητήσεις. Δοκιμάζω μετα το estimate traffic tool και μου δίνει χωρίς να δηλώσω cpc και budget, 1 click την ημέρα.
Διαβάζοντας ένα άρθρο πως να υπολογίσετε κατα προσέγγιση το keyword demand χρησιμοποιωντας το google traffic estimator, κάνω τα εξής:
Πολλαπλασιάζω επι 100 (στατιστικά 100 daily searches για να γίνει ένα click) και το αποτέλεσμα επί 30 ημέρες. Άρα έχουμε και λέμε
1*100*30=3000 αναζητήσεις το μήνα
Τώρα αμα βασιστούμε σε 3000 αναζητήσεις το μήνα και μόνο ένα κλικ;
Φυσικά βασίστικα στα στοιχεία που δώσανε σε αυτό το άρθρο
http://www.mikemoran.com/skinflintsearch/keyworddemand.htm
Τελικά μάλλον είναι καλύτερο να παίρνουμε το μέσο όρο απο όλα τα match options.
Θάνο στον υπολογισμό που κάνεις θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου ότι το google traffic estimator υπολογίζει τα πιθανά clicks που μπορεί κανείς να περιμένει μόνο από το Google Adwords και όχι από την επιλογή «φυσικών» αποτελεσμάτων.
Η εκτίμηση για τα clicks αυτά βασίζεται στην ανταπόκριση που υπάρχει τους 3 τελευταίους μήνες στις όποιες καμπάνιες υπάρχουν με βάση τα settings που έχεις επιλέξει. Εξαρτώνται λοιπόν από τον αριθμό και την «ποιότητα» των (Ελληνικών) καμπανιών στο παράδειγμα που δίνεις
Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι τα στοιχεία που δίνει το google traffic estimator σε αγορές που δεν υπάρχει μεγάλο «βάθος» (πολλοί διαφημιζόμενοι, καμπάνιες κτλ) είναι ανακριβή σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Επίσης στον υπολογισμό που κάνεις πολλαπλασιάζοντας επί 100, αποδέχεσαι ότι το ποσοστό ανταπόκρισης CTR είναι 1% γιατί έχεις 1 click για 100 impressions. Αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γενικός κανόνας γιατί και πάλι παίζει σημαντικό ρόλο το «βάθος» της αγοράς και η ποιότητα των αποτελεσμάτων που εμφανίζει το Google τόσο φυσικών όσο και πληρωμένων. Ο Mike Moran χρησιμοποιεί το 1% διότι αναφέρεται σε μία ώριμη αγορά και μία γενική φράση ενώ και εκείνος χρησιμοποιεί και άλλα ποσοστά.
Τέλος θα πρέπει να λάβεις επίσης υπόψη σου τα δύο σημεία που ανέφερα προηγουμένως: την επιλογή της γλώσσας και τον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων match options