Το ξέρω!! Έχουν περάσει δυόμιση περίπου μήνες από το τελευταίο μου post με αποτέλεσμα ορισμένοι φίλοι και αναγνώστες να εκδηλώσουν την ανησυχία τους. Σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και την υπομονή σας και ελπίζω ότι στο μέλλον δεν θα υπάρξουν ξανά τόσο μεγάλα διαστήματα απουσίας. Αυτό βέβαια δεν θα είναι τόσο εύκολο καθώς οι υποχρεώσεις έχουν αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και ο ελεύθερος χρόνος είναι πια «είδος προς εξαφάνιση».
Πάμε όμως τώρα στα δικά μας και ξεκινάω με ένα (ακόμη) νέο feature του Google Adwords τη δυνατότητα ξεχωριστής αναφοράς της κίνησης και των clicks των search partners από τη μηχανή αναζήτησης του Google, τη σημασία του και τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να το αξιοποιήσετε.
Τι είναι το δίκτυο Google search partners
Αυτό το οποίο το Google ονομάζει search partners είναι διάφορες μηχανές αναζήτησης και portals τα οποία έχουν συνεργασία και παρουσιάζουν ως αποτελέσματα αναζητήσεων τα αποτελέσματα και τις διαφημίσεις του Google.
To Google προχώρησε σε αυτές τις συνεργασίες προκειμένου να διευρύνει των αριθμό των χρηστών που το χρησιμοποιούν για τις αναζητήσεις τους και με αυτό τον τρόπο το διαθέσιμο διαφημιστικό inventory του Google Adwords
Μέλη του Google search partners στην Ελλάδα είναι μεταξύ άλλων η Otenet, το In.gr και το E-go ενώ στο εξωτερικό η AOL, η μηχανή αναζήτησης ASK και εκατοντάδες άλλες μηχανές αναζήτησης και portals.
Τα πλεονεκτήματα του δικτύου search partners
Εάν δεν χρησιμοποιείτε ήδη το δίκτυο search partners σας προτείνω να το κάνετε γιατί με αυτό τον τρόπο θα έχετε τη δυνατότητα να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες. Επιπροσθέτως, το δίκτυο των search partners παρουσιάζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από το content network επειδή η συμπεριφορά των χρηστών είναι παρόμοια με αυτή στο Google (οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις) σε αντίθεση με το content network όπου οι διαφημίσεις του Adwords λειτουργούν όπως περίπου οι διαφημίσεις με banners.
Πώς να ενεργοποιήσετε τους search partners και τις αναφορές
Για να ενεργοποιήσετε το δίκτυο search partners ή για να ελέγξετε εάν το χρησιμοποιείτε ήδη, θα πρέπει να μπείτε στα settings των καμπανιών και κάνετε την αντίστοιχη επιλογή.
Για να δείτε τα στατιστικά στοιχεία του δικτύου search partners, στην περίπτωση που είναι ήδη ενεργοποιημένο, στο interface της πλατφόρμας Adwords θα πρέπει να διαλέξετε την επιλογή “Split All: Google search/search partners/content network” στο drop down menu της επιλογής Statistics.
Η επιλογή αυτή και τα αντίστοιχα στοιχεία εμφανίζονται σε δύο επίπεδα του λογαριασμού
- Campaign Level στην επιλογή campaigns summary
- Adgroups Level στην επιλογή των adgroups της συγκεκριμένης καμπάνιας
Η σημασία των στατιστικών του δικτύου search partners
Η δυνατότητα ξεχωριστών αναφορών στο Adwords για τα στατιστικά στοιχεία της κίνησης και των clicks που πραγματοποιούνται στο δίκτυο Google search partners (όπως επίσης και στο content network) είναι ένα από σημαντικά ζητούμενα όσων ασχολούμαστε με διαχείριση καμπανιών στην πλατφόρμα αυτή. Ο λόγος είναι απλός: περισσότερη διαφάνεια στους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών.
Για να δούμε πρακτικά τι σημαίνει αυτό θα πρέπει να κάνω μία σύντομη αναφορά στο Quality Score (QS) το οποίο είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι από εσάς το έχετε ακούσει.
Το Quality Score (QS) είναι ένα μέγεθος το οποίο χρησιμοποιεί το Google για να αξιολογήσει το πόσο καλά χρησιμοποιείται από τον διαχειριστή και αποδίδει η κάθε λέξη κλειδί στα πλαίσια μιας καμπάνιας Adwords. Κάθε μία από τις λέξεις κλειδιά έχει το δικό της QS. Κάθε Adgroup έχει επίσης το δικό του QS το οποίο υπολογίζεται με βάση το QS των λέξεων κλειδιών που το απαρτίζουν. Η κάθε καμπάνια επίσης.
Για τον υπολογισμό του QS το Google λαμβάνει υπόψη μία σειρά από παράγοντες με το Click Through Rate (CTR) να είναι ένας από τους σημαντικότερους. Σε αυτό το σημείο θέλω να διευκρινίσω ότι το Google χρησιμοποιεί μόνο το CTR των λέξεων στη μηχανή αναζήτησης του Google και όχι τα αντιστοιχα CTR στο content network ή στο δίκτυο search partners. Όσο υψηλότερο το CTR της κάθε λέξης τόσο καλύτερο το QS της.
Το QS επηρεάζει άμεσα στοιχεία όπως οι θέσεις που εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας και το κόστος που πληρώνεται για κάθε click. Συνεπώς για να έχετε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να επιδιώκετε την βελτιστοποίηση του QS των λέξεων σας.
Μετά τη σύντομη αυτή αναφορά ξαναγυρνάω στις αναφορές του δικτύου search partners.
Μέχρι σήμερα το Google παρουσίαζε τα στοιχεία απόδοσης όπως το CTR και το CPC (Cost Per Click) συνολικά τόσο για τη μηχανή αναζήτησης του Google όσο και για το δίκτυο search partners ενώ μέχρι πριν λίγους μήνες συμπεριλαμβάνονταν και τα στοιχεία του content network. Όπως όμως ανέφερα προηγουμένως για τον υπολογισμό του QS , που επηρεάζει καταλυτικά την απόδοση μιας καμπάνιας, χρησιμοποιείται αποκλειστικά το CTR στη μηχανή αναζήτησης του Google. Συνεπώς ήταν δύσκολο να έχει κανείς μία ξεκάθαρη εικόνα για το τι ακριβώς συμβαίνει.
Τα ακόλουθα παραδείγματα από την καμπάνια ενός πελάτη είναι χαρακτηριστικά:
Όταν βλέπουμε τα συγκεντρωτικά στοιχεία του συγκεκριμένου adgroup έχουμε την αίσθηση ότι το CTR είναι 1.23 %. Εάν όμως δούμε τα στοιχεία ξεχωριστά για το Google και το δίκτυο των search partners τότε παρατηρούμε ότι το CTR στο Google που είναι αυτό που μας ενδιαφέρει από πλευράς QS είναι στην ουσία το μισό, 0.59 % !
Aς δούμε τώρα και το αντίστροφο παράδειγμα.
Τα συγκεντρωτικά στοιχεία μας δίνουν CTR είναι 2.5 %. Ενώ τα αναλυτικά μας δίνουν CTR 3.25 % στο Google.
To Google, όπως ανέφερα προηγουμένως, δίνει στατιστικά στοιχεία για το δίκτυο των search partners μόνο σε επίπεδο καμπάνιας και adgroup αυτή τη στιγμή και όχι σε επίπεδο κάθε μίας λέξης ξεχωριστά. Συνεπώς τα όποια συμπεράσματα προκύπτουν θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε ως ένδειξη για το πιο adgroup(s) χρειάζεται την προσοχή σας.
Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνετε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται για να βελτιώσετε την κατάσταση όπως. π.χ. να δείτε πόσο σχετικές είναι οι που λέξεις απαρτίζουν το adgroup , πόσο καλό είναι το διαφημιστικό κείμενο, τα bids κτλ.
[tags]google adwords,search partners,μηχανές αναζήτησης[/tags]
“Για τον υπολογισμό του QS το Google λαμβάνει υπόψη μία σειρά από παράγοντες με το Click Through Rate (CTR) να είναι ένας από τους σημαντικότερους.”
Αχ, αυτό το μυστηριώδες Quality Score και οι συνεχείς του αλλαγές!
Έχω παρατηρήσει πάντως τις τελευταίες ημέρες keywords να έχουν Great QS με πολύ χαμηλό ακόμη και μηδενικό CTR. Από την άλλη, παρατηρώ keywords με υψηλά CTR, αλλά με κακή landing page, να χαρακτηρίζονται ως Poor.
ΥΓ. Μην ξαναλείψεις τόσο πολύ! 🙂
Σάκη όπως το είπες…
“Αχ, αυτό το μυστηριώδες Quality Score και οι συνεχείς του αλλαγές!”