Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν το Internet και τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν αλλά οι μισοί περίπου από αυτούς προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους από τα παραδοσιακά offline καταστήματα.
Ειδικότερα, το 47 % των Αμερικανών χρηστών internet, οι οποίοι πραγματοποίησαν έρευνα αγοράς online κατά την περίοδο των εορτών του 2005, επέλεξε τελικά να αγοράσει τα προϊόντα αυτά από ένα παραδοσιακό (offline) κατάστημα, από το τηλέφωνο ή κάποιο άλλο offline τρόπο.
Παράλληλα, στην ερώτηση “Ποιο από τα παρακάτω websites χρησιμοποιήσατε για να πραγματοποιήσετε την έρευνα αγοράς για κάποιο / α από τα προϊόντα που τελικά αγοράσατε είτε online είτε offline” οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν (με δυνατότητα πολλαπλής επιλογής):
- Κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα 63 %
- Γενικές μηχανές αναζήτησης (όπως το Google, το Yahoo κλπ) 62 %
- Το website του κατασκευαστή 32 %
- Μηχανή αναζήτησης ειδικά για προϊόντα / σύγκριση τιμών (όπως το Froogle) 26 %
- Άλλο 14 %
Όπως και με άλλες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν έτσι και από αυτή την έρευνα προκύπτει ένα σημαντικό συμπέρασμα:
Η έλλειψη κάποιου μηχανισμού που να καταγράφει πλήρως τα αποτελέσματα τόσο online όσο και offline, στερεί από τους marketers ένα σημαντικό κομμάτι από την συνολική εικόνα της απόδοσης των προωθητικών τους προσπαθειών και ενδεχομένως τους οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις για την κατανομή του διαφημιστικού budget.
Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από την έρευνα με τίτλο “Post-Holiday Online Shopping Study” η οποία διενεργήθηκε από τις εταιρίες Jupiter Research και Iprospect και είναι διαθέσιμη εδώ (PDF αρχείο).