Στο άρθρο αυτό, όπως επίσης και στο επόμενο, θα εξετάσουμε το τμήμα εκείνο των ιστοσελίδων που περικλείεται μεταξύ των tags [head]……..[/head] και ονομάζεται Head, ή αλλιώς κεφαλή στα ελληνικά, και τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε τις πληροφορίες που βρίσκονται εκεί για να επιτύχετε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
TITLE tag
Οι πληροφορίες που περικλείονται από το tag αυτό, εμφανίζονται ως τίτλος της κάθε ιστοσελίδας στην κορυφή των περισσότερων web browsers. Αυτό σημαίνει ότι εάν κάποιος χρήστης βάλει στα bookmarks του κάποια ιστοσελίδα τότε το κείμενο που περικλείεται στο title tag εμφανίζεται ως περιγραφή της συγκεκριμένης ιστοσελίδας.
Παράλληλα το κείμενο του title tag εμφανίζεται ως link στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην απόφαση των χρηστών για το αν θα επισκεφθούν ή όχι την συγκεκριμένη σελίδα.
Έτσι, τόσο για λόγους χρηστικότητας όσο και για λόγους που αφορούν την πρακτική του search engine optimization, κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει τον δικό της ξεχωριστό τίτλο που θα πρέπει να είναι σύντομος, περιγραφικός και ελκυστικός για τους χρήστες.
Από τεχνικής απόψεως, οι μηχανές αναζήτησης αποθηκεύουν, συνήθως, τις πρώτες 10 λέξεις που περιλαμβάνονται στον τίτλο. Γι’ αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιείται τις σημαντικότερες λέξεις κλειδιά που αφορούν κάθε ιστοσελίδα και μάλιστα όσο το δυνατόν ποιο κοντά στην αρχή του τίτλου.
Ένας ακόμη σημαντικός λόγος για να βάλετε τις λέξεις κλειδιά στην αρχή, είναι το γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν, συνήθως, τους πρώτους 65 χαρακτήρες του τίτλου, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων κενών, ως link στα αποτελέσματα τους. Έτσι εάν οι λέξεις κλειδιά της αναζήτησης περιλαμβάνονται στον τίτλο τότε έχετε περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσετε τους ενδιαφερόμενους χρήστες.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να επαναλαμβάνετε άσκοπα τις λέξεις κλειδιά γιατί αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως spam από τις μηχανές αναζήτησης με αποτέλεσμα την διαγραφή τις ιστοσελίδας. Παράλληλα ένας τίτλος που περιέχει πολλές φορές τις ίδιες λέξεις κλειδιά, χωρίς να έχει κάποιο κατανοητό νόημα, είναι σίγουρο ότι θα απωθήσει τους χρήστες.
Τέλος θα πρέπει να αποφύγετε ένα από τα πλέον κλασικά λάθη, των αρχάριων ιδίως σχεδιαστών : να αφήσετε τον default τίτλο που βάζουν τα περισσότερα σχεδιαστικά προγράμματα ιστοσελίδων, το γνωστό «Untitled Document».
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αναζήτηση στο Google για την φράση Untitled Document εμφανίζει 48.100.00 αποτελέσματα παγκοσμίως και 662.000 αποτελέσματα από Ελλάδα….
Στο επόμενο άρθρο θα εξετάσουμε τα Meta Description, Keywords, Robots και Refresh tags