Το Google μειώνει τον αριθμό των διαφημίσεων, από την πλατφόρμα Adwords, που θα εμφανίζονται στις αναζητήσεις που χαρακτηρίζονται ως «λιγότερο εμπορικές». Ιδιαίτερα εκείνες τις διαφημίσεις οι οποίες εμφανίζονται με την broad match και phrase match στόχευση.
H κίνηση αυτή από το Google, αποσκοπεί στη μείωση των άσχετων διαφημίσεων, ιδιαίτερα στις αναζητήσεις μη εμπορικού χαρακτήρα και στην βελτίωση της ποιότητας των συνολικών αποτελεσμάτων, τόσο των «φυσικών» όσο και των διαφημίσεων, που παρουσιάζονται στους χρήστες.
Όπως είναι το γνωστό, το Google ανέκαθεν θεωρούσε τις διαφημίσεις του προγράμματος Adwords ως συμπλήρωμα των «φυσικών αποτελεσμάτων» γι’ αυτό και όλες του οι προσπάθειες, όπως η πριμοδότηση των διαφημίσεων με υψηλό CTR, είναι προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας τους.
Ποιες αναζητήσεις θεωρούνται ως «λιγότερο εμπορικές»; Το Google δίνει το εξής παράδειγμα:
“…στις αναζητήσεις όπως ‘car insurance’ ή ‘flowers’, προσπαθούμε να δείχνουμε μια ευρεία επιλογή από σχετικές διαφημίσεις στους χρήστες μας. Και, για τις αναζητήσεις κατά τις οποίες οι χρηστές είναι περισσότερο πιθανό να μην ενδιαφέρονται για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, όπως στην «dog friendly parks in Mountain View’, σκοπεύουμε να δείχνουμε λιγότερες διαφημίσεις.»
Πάντως παραμένει αδιευκρίνιστο τι ακριβώς θα ισχύσει στις λέξεις των υπόλοιπων γλωσσών πέραν της Αγγλικής.
Η αλλαγή αυτή, για την συγκεκριμένη κατηγορία αναζητήσεων, θα επηρεάσει περισσότερο τις διαφημίσεις που προέρχονται από την στόχευση broad match και phrase match. Στην περίπτωση που κάποιος διαφημιζόμενος θέλει οπωσδήποτε να διαφημιστεί σε μια τέτοια αναζήτηση, το Google προτείνει την επιλογή της exact match στόχευσης.
Το Google, συνιστά επίσης στους διαφημιζόμενους, να παρακολουθούν την εξέλιξη των καμπανιών τους στο επόμενο χρονικό διάστημα, όπου και θα αρχίσει η εφαρμογή της νέας πολιτικής, προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις στην περίπτωση κατά την οποία θα παρατηρήσουν μείωση στον αριθμό των εμφανίσεων ή των clicks στις διαφημίσεις τους.
Σημειώτεον ότι το Google, όταν αναφέρει ότι θα δείχνει περισσότερες διαφημίσεις στις εμπορικές αναζητήσεις, εννοεί περισσότερες σε σχέση με τις μη εμπορικές αναζητήσεις, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να αλλάξει ο μέγιστος συνολικός αριθμός των διαφημίσεων που εμφανίζει το Google, όπως αρχικά είχε θεωρηθεί.
Σχετικό άρθρο:
Ads quality and you από το επίσημο blog του προγράμματος Adwords.