Σύμφωνα με άρθρο των NY Times, η προεπιλογή της μηχανής αναζήτησης της Microsoft ως κύρια μηχανή για την ενσωματωμένη λειτουργία των αναζητήσεων στο νέο browser Internet Explorer 7, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από το Google το οποίο μάλιστα προσέφυγε στο υπουργείο δικαιοσύνης της Αμερικής και στην Ευρωπαϊκή ένωση.
Το θέμα αφορά την ενσωματωμένη λειτουργία αναζήτησης στο Internet που θα περιλαμβάνει ο νέος browser της Microsοft o οποίος βρίσκεται ακόμη στο στάδιο των δοκιμών και διατέθηκε για δοκιμή προς το κοινό μόλις την περασμένη εβδομάδα.
Η λειτουργία αυτή θα κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση της στον Internet Explorer 7 καθώς δεν ήταν διαθέσιμη σε καμιά από τις προηγούμενες εκδόσεις του browser αυτού, παρά μονό με την εγκατάσταση κάποιων πρόσθετων προγραμμάτων.
Μέσα από την ειδική φόρμα του browser, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν μια αναζήτηση χωρίς να χρειάζεται πρώτα να επισκεφθούν το website κάποιας μηχανής αναζήτησης όπως του Google ή του Yahoo. Τα αποτελέσματα των αναζητήσεων που θα εμφανίζονται, θα προέρχονται από την μηχανή αναζήτησης της Microsoft, την MSN Search.
Το Google υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός καθώς υπολογίζει ότι το 30 με 50 % των συνολικών αναζητήσεων που πραγματοποιούν οι χρήστες, γίνεται μέσα από τις αντίστοιχες λειτουργίες των browsers. Δεδομένου ότι τον Internet Explorer επιλέγει για την πλοήγηση του στο Internet ποσοστό μεγαλύτερο του 80 % των χρηστών, γίνονται εύκολα κατανοητές οι πιθανές συνέπειες της κίνησης της Microsoft.
Το Google υποστηρίζει επίσης ότι θα έπρεπε να δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να επιλέξουν εξ αρχής ποια μηχανή αναζήτησης θέλουν. Παρόμοιες είναι και οι θέσεις του Yahoo.
H Microsoft απαντά ότι οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν εύκολα την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης του browser με κάποια άλλη όπως το Google ή το Yahoo ενώ στο αίτημα του Google να γίνεται η επιλογή της μηχανής αναζήτησης κατά την διάρκεια της εγκατάστασης του browser, απάντα ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε πρόσθετες δυσκολίες στους χρήστες.
Η όλη διαμάχη εντάσσεται στο αγώνα των μηχανών αναζήτησης για την διεκδίκηση ολοένα και μεγαλύτερου μεριδίου των αναζητήσεων των χρηστών το οποίο συνεπάγεται και αντίστοιχο ποσοστό της online διαφημιστικής δαπάνης που κατευθύνεται στο Search Engine Marketing και η οποία ανήλθε στα $5.75 δισεκατομμύρια μόνο στην Αμερική κατά το περασμένο έτος.