Τηλέφωνο : 210-9221122

Νέα προϊόντα και υπηρεσίες παρουσίασε το Google στην ημέρα τύπου

Το Google πραγματοποίησε εχθές την δεύτερη ετήσια παρουσίαση του προς τα μέλη του τύπου και όπως ήταν αναμενόμενο όλα τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμένα προς την εκδήλωση αυτή. Πέρα από τη γενικότερη στρατηγική και φιλοσοφία του, το Google παρουσίασε και 4 σημαντικά νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Τα σημαντικότερα σημεία της παρουσίασης του Google είναι κατά την άποψη μου τα εξής:

Στρατηγική – Φιλοσοφία

  • Eric Schmidt, CEO του Google: “Κινούμαστε προς το επόμενο στάδιο του Internet στο οποίο το επίκεντρο είναι ο άνθρωπος και ο τρόπος που εκφραζόμαστε” ενώ προσθέτει ότι οι αναζητήσεις είναι πάντοτε το επίκεντρο
  • Το Internet μεγάλωσε κατά 10.000 φορές κατά τα προηγούμενα 10 χρόνια, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις. Η επέκταση αυτή πραγματοποιήθηκε και εξακολουθεί να πραγματοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο και όχι μόνο στην Αμερική
  • Το Google επωφελείται οικονομικά από την επέκταση αυτή με την παρουσίαση διαφημίσεων. Τα έσοδα αυτά τα επενδύει στην βελτίωση της τεχνολογικής του υποδομής και στην εξαγορά μικρότερων εταιριών οι οποίες το βοηθούν να υλοποιήσει το όραμα του
  • Το Google θεωρεί ως σημαντικότερους ανταγωνιστές του το Yahoo και την Microsoft
  • Το επίκεντρο του Google θα είναι πάντοτε η βελτίωση της ποιότητας των αναζητήσεων ενώ η ανάπτυξη των διάφορων άλλων υπηρεσιών θα περιστρέφεται γύρω από τον άξονα αυτό
  • Πιθανές μελλοντικές υπηρεσίες: η δυνατότητα από τη μηχανή αναζήτησης να «προβλέψει» τι είναι αυτό το οποίο θέλεις να ψάξεις (Serendipity), η δυνατότητα ταυτόχρονης αναζήτησης σε πολλές γλώσσες και η δυνατότητα της μηχανής αναζήτησης να αναγνωρίσει ποιο είναι το πρόσωπο το οποίο βρίσκεται σε μια φωτογραφία που έχει τραβήξει κάποιος με το κινητό του τηλέφωνο
  • Το Google δίνει μεγάλη έμφαση στην διεθνή επέκταση του με την δημιουργία ενός προϊόντος το οποίο θα αποτελεσματικό για τους χρήστες της κάθε χώρας
  • Το Google είναι διαθέσιμο, μέχρι αυτή την στιγμή, σε 116 γλώσσες

Τεχνολογία

  • Το Google έχει αυτή την στιγμή το μεγαλύτερο ποσοστό του ανθρωπίνου δυναμικού του αφιερωμένο στα θέματα των αναζητήσεων. Το ποσοστό αυτό είναι το μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά στην ιστορία του
  • 10 – 20 % του παγκόσμιου web αλλάζει κάθε μήνα. Η μεθοδολογία που εφαρμόζει το Google στην καταγραφή του περιεχομένου των ιστοσελίδων, του δίνει τη δυνατότητα να έχει πολύ περισσότερο «πρόσφατο περιεχόμενο» από τους ανταγωνιστές του
  • Το «καλύτερο» αποτέλεσμα θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή ή τουλάχιστον εντός της πρώτης σελίδας αποτελεσμάτων
  • Υπάρχουν περισσότεροι από 200 παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση μιας ιστοσελίδας .Ένας από τους σημαντικότερους, είναι ο τρόπος διασύνδεσης των ιστοσελίδων μεταξύ τους, σε παγκόσμιο επίπεδο
  • 20 – 25 % του συνολικού αριθμού των αναζητήσεων αποτελούνται από φράσεις – λέξεις κλειδιά που δεν έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί (φαινόμενο long tail)
  • To Google αλλάζει και βελτιώνει τον αλγόριθμο του συνεχώς προκειμένου να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις καινούργιες καταστάσεις που προκύπτουν προκειμένου να παραμένει ανταγωνιστικό

Νέα Προϊόντα – Υπηρεσίες

  • Google Trends: Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να δουν πόσο δημοφιλής είναι μια συγκεκριμένη φράση κλειδί, αξιοποιώντας τα στοιχεία του συνόλου των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται στο Google. Περισσότερα στοιχεία για την υπηρεσία αυτή θα παρουσιάσω σε επόμενο άρθρο
  • Google Desktop και Google Gadgets: Είναι μια εφαρμογή την οποία μπορούν οι χρήστες να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους και η οποία μεταξύ άλλων δίνει τη δυνατότητα της αναζήτησης με εύκολο τρόπο στο περιεχόμενο ενός υπολογιστή ενώ παράλληλα δίνει πρόσβαση στις διάφορες υπηρεσίες του Google. Στη νέα βελτιωμένη έκδοση του προγράμματος που παρουσιάστηκε εχθές, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης διάφορων νέων mini εφαρμογών (Google Gadgets) όπως οι Weather Globe, Google Calendar και πολλές άλλες
  • Google Co-op: Η νέα αυτή υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να δημιουργήσει μια εξειδικευμένη μηχανή αναζήτησης που αφορά συγκεκριμένη κατηγορία περιεχομένου (π.χ. ιατρικά θέματα) αξιοποιώντας τα αποτελέσματα που παρουσιάζει το Google. Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να βλέπουν αποτελέσματα τόσο από το Google όσο και από συγκεκριμένα θεματικά websites, τα οποία συνεργάζονται με το Google και τα οποία οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν, μέσα από το ίδιο περιβάλλον (OneBox results)
  • Google Notebook : Η υπηρεσία αυτή, η οποία θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη εβδομάδα, θα δίνει της δυνατότητα στους χρήστες να προσθέσουν σημειώσεις σε όποια από τα websites που εμφανίζονται στα αποτελέσματα μιας αναζήτησης επιθυμούν και να τις αποθηκευόσουν σε ειδικά notebooks.Οι σημειώσεις αυτές θα εμφανίζονται όταν ο χρήστης επισκεφθεί το συγκεκριμένο website. H url διεύθυνση της υπηρεσίας είναι η google.com/notebook η οποία όμως είναι, προς το παρόν, ανενεργή. Ενημέρωση: Screenshots της υπηρεσίας είναι διαθέσιμα εδώ

Το πλήρες webcast της παρουσίασης είναι διαθέσιμο σε αυτή την διεύθυνση ενώ στο Search Engine Watch είναι διαθέσιμα και τα slideshows της παρουσίασης. Νομίζω ότι οποιοσδήποτε ασχολείται με τα θέματα των μηχανών αναζήτησης, το Search Engine Marketing αλλά και γενικότερα με το Internet, θα πρέπει να την παρακολουθήσει.

Περισσότερες πληροφορίες:

Άφησε ένα σχόλιο