Τηλέφωνο : 210-9221122

Google Zeitgeist 2010 & Οι Δημοφιλέστερες Αναζητήσεις Στην Ελλάδα

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το Google παρουσίασε το Zeitgeist 2010 με τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις τις χρονιάς σε διάφορες χώρες του κόσμου, μία εκ των οποίων είναι και η Ελλάδα. Από την ανάλυση των στοιχείων αυτών προκύπτουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα τα οποία θα δούμε στη συνέχεια.

Καταρχήν πρέπει να κάνω μία σημαντική διευκρίνιση για τα στοιχεία που αναφέρει το Google στις διάφορες λίστες. Τα στοιχεία αυτά αφορούν τις αναζητήσεις που παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση στην χρονιά που μας πέρασε. Αυτό σημαίνει ότι δημοφιλείς αναζητήσεις οι οποίες δεν παρουσίασαν μεταβολή σε σχέση με το 2009, δεν αναφέρονται.

Οι Διεθνείς Αναζητήσεις

Η πλήρης λίστα των δημοφιλών αναζητήσεων βρίσκεται εδώ.

Σε διεθνές επίπεδο, ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, παρουσιάζουν οι ακόλουθες περιπτώσεις:

Social Media: Το ενδιαφέρον των χρηστών για το Facebook και το Twitter παραμένει αμείωτο παρά το γεγονός ότι και τα δύο αυτά social media μετρούν πλέον αρκετά χρόνια παρουσίας.

Fun & Games: The Internet is for (free) fun too! Στις αναζητήσεις με το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης υπάρχουν πολλές που αφορούν υπηρεσίες για παιχνίδια, μουσική, chat.

Ηλεκτρονικά Προϊόντα: Ipad και Iphone 4 στις πρώτες θέσεις. Νομίζω πως ήταν αναμενόμενο.

Entertainment & Celebrities: Πέρα από τις «παραδοσιακές» αξίες όπως η lady GaGa, η Shakira και η Megan Fox, υπάρχει και η περίπτωση του 16χρόνου τραγουδιστή Justin Bieber. Πάντοτε οι περιπτώσεις των ανθρώπων, ιδιαίτερα της showbiz, με τις ξεχωριστές ιστορίες προσελκύουν το ενδιαφέρον του κοινού.

News & Sports: Οι χρήστες στρέφονται (και) στις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να ενημερωθούν για τις εξελίξεις γύρω από τα σημαντικά γεγονότα της επικαιρότητας όπως οι καταστροφές στην Αιτή, ο απεγκλωβισμός των ανθρακωρύχων στην Χιλή και η πετρελαιοκηλίδα. To ίδιο φυσικά συμβαίνει και για τα αθλητικά όπως το Μουντιάλ και οι χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες.

Έχω κάνει ειδική ανάλυση για τον ρόλο των μηχανών αναζήτησης στον τομέα της ενημέρωσης στην οποία αναδεικνύω τα οφέλη από τις ενέργειες SEO για τα websites περιεχομένου.

Οι Δημοφιλέστερες Αναζητήσεις Στην Ελλάδα

Πάμε τώρα στα δικά μας. Εδώ η λίστα με τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις δεν αφορά εκείνες που παρουσίασαν αύξηση το 2010 σε σχέση με το 2009 όπως στις διεθνείς αναζητήσεις. Αφορά τις λέξεις κλειδιά με τον μεγαλύτερο συνολικό αριθμό αναζητήσεων οι οποίες είναι για το 2010:

  1. facebook
  2. youtube
  3. troktiko
  4. hotmail
  5. yahoo
  6. gmail
  7. in.gr
  8. google
  9. meteo.gr
  10. sport24

Social Media: Τα social media έχουν πλέον γίνει αναπόσπαστο κομμάτι και της δικής μας online καθημερινότητας. Όπως είδαμε από την πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, το 72% των ελλήνων χρηστών έχει profile στο Facebook και το 36% στο Youtube. Επιπλέον, η online παρακολούθηση videos είναι ιδιαίτερα δημοφιλής δραστηριότητα. Και τα δύο αυτά trends αποτυπώνονται με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο στη λίστα των δημοφιλών αναζητήσεων.

Αναζητήσεις: Για τη σημασία των αναζητήσεων έχω γράψει πάρα πολλά άρθρα. Πάντως παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι χρήστες ψάχνουν τη λέξη “google” στο Google…..

Ενημέρωση: Το internet αποτελεί βασική πηγή ενημέρωσης (και) των ελλήνων χρηστών όπως δείχνουν εδώ και αρκετό καιρό οι σχετικές έρευνες.

Web Email: Οι σχετικές υπηρεσίες, με την προσθήκη του gmail τα τελευταία χρόνια, βρίσκονται σταθερά στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων από τότε που εμφανίστηκαν οι λίστες αυτές.

Η λίστα των δημοφιλέστερων ελληνικών αναζητήσεων βρίσκεται εδώ.

Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω μία ακόμη παρατήρηση που αφορά του χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο:

To Google Εργαλείο Πλοήγησης

Εύκολα μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι πάρα πολλές από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις είναι είτε URLs είτε ονόματα υπηρεσιών και websites. Όσοι ασχολούνται με την ανάλυση της επισκεψημότητας ή αλλιώς web analytics, θα έχουν παρατηρήσει το ίδιο φαινόμενο.

Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους:

  • Οι χρήστες μπερδεύουν πολλές φορές το πεδίο πληκτρολόγησης της URL του browser με την toolbar της αναζήτησης
  • Σύμφωνα με την θεωρία Information Foraging, θέλουμε να βρίσκουμε τις πληροφορίες που μας ενδιαφέρουν με τον πιο εύκολο τρόπο. Έτσι όταν πληκτρολογούμε μονάχα το όνομα ενός website αντί της πλήρους ηλεκτρονικής διεύθυνσης του, εξοικονομούμε κάποια clicks και επιπλέον προσπάθεια

Αυτού του είδους οι αναζητήσεις, τις οποίες πραγματοποιούμε όταν γνωρίζουμε που ακριβώς θέλουμε να πάμε, ονομάζονται navigational queries.

1 Σχόλιο
  1. Ενδιαφέρον άρθρο, Νίκο, ως συνήθως.

    Μεγάλο θέμα τα navigational queries και το τι γίνεται μ’ αυτά στο AdWords…

    Παρεμπιπτόντως, για όσους δεν το γνωρίζουν ήδη, υπάρχουν 3 κύριοι λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιούμε τις μηχανές αναζήτησης:

    http://www.adwords-solutions.gr/2010/07/the-need-behind-the-query-a-taxonomy-of-web-search/

Άφησε ένα σχόλιο