Ο Matt Cutts, στέλεχος του τεχνικού τμήματος του Google, είναι ένα από τα διασημότερα πρόσωπα στην κοινότητα των ανθρώπων που ασχολούνται με τις τεχνικές του search engine optimization. Είναι ο άνθρωπος που άνοιξε το κανάλι επικοινωνίας ανάμεσα στο Google και τους webmasters αλλά και τους SEO professionals. Τα νέα που παρουσιάζει και οι συμβουλές που δίνει μέσα από το blog του αποτελούν σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις στο χώρο.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα ξεκίνησε μια σειρά από videos, τα οποία μπορεί κανείς να δει μέσα από την υπηρεσία Google Video, στα οποία δίνει απαντήσεις στις σημαντικότερες ερωτήσεις των αναγνωστών του.
Τα πρώτα videos μαζί με τις συνοπτικές παρουσιάσεις των απαντήσεων αφορούν τα παρακάτω θέματα :
1ο Video : Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επιτυχημένων websites
- Θα πρέπει να μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να καταγράψουν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων. Για να διαπιστώσει κανείς εάν αυτό είναι εφικτό, μπορεί να χρησιμοποιήσει έναν text browser, όπως συνέβαινε τα πρώτα χρόνια του Internet. Εάν μπορεί να επισκεφθεί όλες τις σελίδες του website τότε δεν υπάρχει πρόβλημα
- Το περιεχόμενο του website θα πρέπει να είναι ποιοτικό και ελκυστικό για τους αναγνώστες του
- Πολύ μεγάλη σημασία έχει η προβολή και η προώθηση του website με όλες τις δυνατές μεθόδους (newsletters, links) και μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Επιπλέον θα πρέπει να κανείς να βρίσκει τρόπους έτσι ώστε να προσελκύει links από άλλα websites
2ο Video : Ορισμένοι μύθοι γύρω από τις τεχνικές του Search Engine Optimization
3ο Video : Ο σχεδιασμός των websites θα πρέπει να γίνεται με έμφαση στις μηχανές αναζήτησης ή τους χρήστες;
- Ο σκοπός είναι να μπορεί κανείς να τα συνδυάζει και τα δύο. Εάν δεν είναι ένα website σχεδιασμένο για να είναι «φιλικό» στις μηχανές αναζήτησης τότε δεν θα μπορούν να το βρουν εύκολα οι χρήστες. Στην αντίθετη περίπτωση σεν θα είναι αποτελεσματικό στους επισκέπτες
Το άρθρο του Matt Cutts για τα τρία πρώτα videos είναι σε αυτή τη διεύθυνση ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις υπάρχουν εδώ.
4ο Video: Δυναμικές και Στατικές Url διευθύνσεις , Google Sitemaps και hacked websites, Geotargeting και cloaking
- Στις δυναμικές Url διευθύνσεις είναι καλό να χρησιμοποιούνται έως και 3 παράμετροι. Θα πρέπει να αποφεύγονται τα πολύ μεγάλα αριθμητικά νούμερα γιατί μπορεί να θεωρηθούν ως session ids τα οποία δημιουργούν πρόβλημα στο Goolge. Είναι χρήσιμο να εφαρμόζει κανείς την τεχνική του mod rewriting έτσι ώστε οι δυναμικές διευθύνσεις να εμφανίζονται ως στατικές. Σημ: Διαβάστε το σχετικό άρθρο Δυναμικές & στατικές URL διευθύνσεις – Συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα
- Η υπηρεσία Google Sitemaps δεν έχει τη δυνατότητα να καταγράψει επιθέσεις σε ένα website
- H τεχνική του geotargeting, η εμφάνιση δηλαδή διαφορετικού περιεχόμενου ανάλογα με την χώρα προέλευσης των χρηστών, δεν παραβιάζει τους κανόνες ομαλής λειτουργίας του Google. Ειδικότερα δεν θεωρείται cloaking
5ο Video: 301 redirect σε νέο domain name, λέξει κλειδιά και δομή περιεχομένου, δυναμικές url διευθύνσεις, Α/Β split testing
- Δεν υπάρχει πρόβλημα εάν γίνεται 301 redirect σε ένα νέο domain name στο υπάρχει ήδη ένα website με περιεχόμενο, αρκεί το αρχικό website (αυτό το οποίο κάνει 301 redirect στο δεύτερο website) και το τελικό website να έχουν παρεμφερές θεματικό αντικείμενο. Σημ: Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα του redirection
- Το περιεχόμενο του website είναι καλό να είναι διαχωρισμένο ανάλογα με το θέμα πχ. όλες οι σελίδες που αφορούν το ποδόσφαιρο να βρίσκονται σε ένα directory της μορφής www.αθλήματα.gr/ποδόσφαιρο/ ενώ δεν έχει καμία ιδιαίτερη διαφορά η χρήση μιας σελίδας του όπως η www.αθλήματα.gr/ποδόσφαιρο.htm αντί του directory που αναφέρθηκε προγουμένως
- Ότι ειπώθηκε στην προηγουμένη ενότητα με την παρατήρηση ότι το bot του Google θα πρέπει να «βλέπει» ότι βλέπουν και οι επισκέπτες του website και όχι κάτι διαφορετικό διότι τότε θα υπάρχει πρόβλημα
- H πρακτική του Α/Β split testing, δηλαδή της εμφάνισης δύο διαφορετικών ιστοσελίδων στην ίδια διεύθυνση προκειμένου να διαπιστωθεί ποια είναι περισσότερο αποτελεσματική στους χρήστες (π.χ. ποια από τις δύο οδηγεί σε περισσότερες εγγραφές στο newsletter) είναι καλό να γίνεται σε περιοχές που δεν τις επισκέπτεται το bot του Google
6ο Video: Τα πάντα σχετικά με τα με την ειδική κατηγορία αποτελεσμάτων που ονομάζεται supplemental results
Το άρθρο του Matt Cutts για τα τρία τελευταία videos είναι σε αυτή τη διεύθυνση.