Αυτή είναι η πλέον δημοφιλής φράση του τελευταίου χρονικού διαστήματος. Τουλάχιστον απ΄όσους μας προσεγγίζουν για να συνεργαστούμε. Σκέφτομαι μάλιστα να τη χρησιμοποιήσω για την διαφημιστική μας καμπανιά αλλά υποπτεύομαι ότι μπορεί να δημιουργηθεί σύγχυση με την γνωστή εταιρία κινητής τηλεφωνίας που ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία στα διαφημιστικά της μηνύματα. Το άρθρο όμως αυτό δεν αφορά την διαφημιστική μας στρατηγική αλλά τις παραμέτρους που θα πρέπει κανείς να έχει υπόψη του όταν σκέφτεται ότι θα πρέπει οι ιστοσελίδες του να βγαίνουν «πρώτες» στο Google.
Καταγραφή και αξιολόγηση των ενεργειών SEO
Η πρακτική του Search Engine Optimization, η οποία επηρεάζει τις θέσεις των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, είναι συνδυασμός τόσο συγκεκριμένων τεχνικών όσο και φαντασίας και δημιουργικότητας σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς καθώς καθημερινά προστίθενται καινούργια websites. Γι αυτό κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα μπορέσει να πετύχει αυτό που θέλει με την πρώτη προσπάθεια. Πολλές φορές απαιτούνται αλλεπάλληλες διορθώσεις στις ενέργειες που γίνονται ή ακόμη και αλλαγή στρατηγικής.
Το σημαντικότερο όμως σε όλα αυτά είναι να γνωρίζει κανείς τα αποτελέσματα των ενεργειών του και την επίδραση που έχουν. Βοήθησε η αλλαγή του τίτλου της ιστοσελίδας ή η προσθήκη λέξεων κλειδιών στο κείμενο να ανέβει θέσεις το website; Αγοράζουν τελικά όσοι βρίσκουν το ηλεκτρονικό μου κατάστημα χρησιμοποιώντας τη φράση «φρέσκα πορτοκάλια» στην οποία βγαίνω πρώτος;
Σ’αυτά όπως και σε δεκάδες άλλα σχετικά ερωτήματα τις απαντήσεις μπορούν να δώσουν δύο κατηγορίες υπηρεσιών / προγραμμάτων.
Η πρώτη αφορά την καταγραφή και την παρακολούθηση της εξέλιξης των θέσεων των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Οι υπηρεσίες / προγράμματα της κατηγορίας αυτή είναι ευρύτερα γνωστές με τον τίτλο search engine ή keyword ranking tools / services. Αυτές οι υπηρεσίες / προγράμματα μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε πόσο αποτελεσματικές είναι ενέργειες seo που εφαρμόζουμε. Μία από τις πλέον δημοφιλής δωρεάν σχετικές υπηρεσίες βρίσκεται εδώ.
Η άλλη κατηγορία έχει το γενικό τίτλο web analytics και αφορά την καταγραφή και την ανάλυση των ενεργειών που κάνουν οι επισκέπτες ενός website. Σ’αυτή την κατηγορία μας ενδιαφέρουν ειδικότερα οι υπηρεσίες / προγράμματα που έχουν τη δυνατότητα να αναλύσουν τη συμπεριφορά των επισκεπτών που προέρχονται από τις μηχανές αναζήτησης. Ορισμένες μάλιστα από αυτές τις υπηρεσίες μπορούν να αναλύσουν τη συμπεριφορά των επισκεπτών που προέρχονται από συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να γνωρίζουμε εάν έχουμε κάνει σωστή επιλογή λέξεων κλειδιών. Η πλέον γνωστή σχετική δωρεάν υπηρεσία είναι η Google Analytics.
Στο δεύτερο μέρος της σειράς θα δούμε τη σημασία που έχει η σωστή επιλογή λέξεων κλειδιών στις οποίες θα είναι καλό να «βγαίνει κανείς πρώτος».