Όσοι από εσάς έχετε ασχοληθεί ενεργά με τη διαχείριση μιας διαφημιστική καμπάνιας στο Google, γνωρίζετε ότι πρόκειται για μία δύσκολη και σύνθετη διαδικασία. Αυτό συμβαίνει διότι το Google Adwords λειτουργεί με το μοντέλο των δημοπρασιών για κάθε keyword λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο το ποσό που είναι διατεθειμένος κανείς να πληρώσει για κάθε click (CPC) αλλά και διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με την, κατά Google, ποιότητα.
Το Adwords Quality Score ή απλώς QS, είναι, σύμφωνα με το Google, ένα μέγεθος που εκφράζει με αντικειμενικό τρόπο την ποιότητα και τη συνάφεια ανάμεσα στην αναζήτηση που πραγματοποιεί ένας χρήστης, στη λέξη κλειδί του διαφημιζόμενου, το διαφημιστικό κείμενο και τη σελίδα στην οποία τελικά θα οδηγηθεί ο χρήστης.
Δεδομένης της εμμονής του Google με την ποιότητα, όπως πάντα την προσδιορίζει το ίδιο, δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι το Quality Score κάθε keyword είναι ίσως το σημαντικότερο μέγεθος στο μοντέλο των δημοπρασιών του Adwords καθώς παίζει καταλυτικό ρόλο στα ακόλουθα:
- Εάν θα εμφανιστεί το διαφημιστικό μας κείμενο σε μία αναζήτηση. Το γεγονός ‘ότι προσθέτουμε μία λέξη κλειδί δε σημαίνει αυτομάτως ότι τα διαφημιστικά μας μηνύματα θα εμφανίζονται σε κάθε αναζήτηση που περιλαμβάνει την λέξη αυτή
- Η θέση στην οποία θα εμφανιστεί το διαφημιστικό μας κείμενο. Η θέση αυτή προσδιορίζεται από το AdRank το οποίο εξαρτάται εξίσου από το ποσό που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε και από το QS (AdRank = Max CPC x QS )
- Το ελάχιστο ποσό που πρέπει να πληρώσουμε για να εμφανιστούμε στην πρώτη σελίδα (first page bid estimate). Όσο υψηλότερο το Quality Score τόσο χαμηλότερο είναι το ποσό αυτό
- Το τελικό ποσό που θα πληρώσουμε για κάθε click. To QS παίζει καταλυτικό ρόλο στο πόσο αυτό. Και σε αυτή την περίπτωση όσο υψηλότερο το Quality Score τόσο χαμηλότερο το ποσό και το αντίστροφα
- Την αποτελεσματικότητα των καμπανιών στο μέλλον. Ότι έχουμε κάνει στο παρελθόν καταγράφεται και επηρεάζει, έως ένα βαθμό, είτε αρνητικά είτε θετικά, την αποτελεσματικότητα των μελλοντικών μας ενεργειών
Παρά το γεγονός ότι το QS έχει κεντρικό ρόλο στον τρόπο λειτουργίας του Adwords, το Google δίνει γενικές και σε πολλές περιπτώσεις συγκεχυμένες πληροφορίες για το μέγεθος αυτό. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι στην πλατφόρμα του Adowrds η εμφάνιση του QS για το κάθε keyword δεν είναι προεπιλεγμένη.
Απαντήσεις σε πολλά και σημαντικά ζητήματα για τον τρόπο υπολογισμού, λειτουργίας αλλά και τον τρόπο διαχείρισης και βελτιστοποίησης του Quality Score δίνει ένα νέο βιβλίο με τον τίτλο:
Ο συγγραφέας του βιβλίου, Craig Danuloff, έχει μελετήσει και αρθρογραφήσει για το QS για μακρό χρονικό διάστημα ενώ είναι και πρόεδρος της εταιρείας ClickEquations που παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης καμπανιών PPC μέσω μιας εξειδικευμένης τεχνολογικής πλατφόρμας.
Το βιβλίο απευθύνεται σε προχωρημένους χρήστες οι οποίοι έχουν ήδη καλή γνώση των βασικών λειτουργιών του Google Adwords.
Το συνιστώ ανεπιφύλακτα γι’ αυτό είχα και μία μικρή συμμετοχή στη δημιουργία του (όχι όμως και στα έσοδα) μαζί με ομάδα άλλων ανθρώπων όπως οι Avinash Kaushik και ο Frank Zatela.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και το Google βοήθησε στη συγγραφή του βιβλίου προσφέροντας αρκετές πληροφορίες χωρίς φυσικά να αποκαλύψει πλήρως όσα ισχύουν για το Quality Score.
Περισσότερες πληροφορίες για το Google Adwords Quality Score in High Resolution μπορείτε να βρείτε εδώ.