Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στο IT Pro, το Google φαίνεται ότι δοκιμάζει το μοντέλο της χρέωσης με βάση μια επιθυμητή ενέργεια την οποία θα πραγματοποιεί ένας επισκέπτης, όπως η συμπλήρωση των στοιχείων σε μια φόρμα επικοινωνίας.
Το μοντέλο αυτό, το οποίο ονομάζεται Cost Per Action (CPA), δεν είναι καινούριο. Αποτελεί τη βάση της φιλοσοφίας των affiliate προγραμμάτων. Όσα websites συμμετέχουν σε αυτού του είδους τα προγράμματα, αμείβονται με βάση των αριθμών των χρηστών που πραγματοποίησαν μια συγκεκριμένη ενέργεια όπως την αγορά ενός προϊόντος ή την εγγραφή σε ένα newsletter και οι οποίο προήλθαν από μια διαφήμιση ή ένα link που υπήρχε στα εν λόγω websites.
To άρθρο υποστηρίζει ότι το προηγούμενο χρονικό διάστημα το Google προσκάλεσε ορισμένους ιδιοκτήτες websites να συμμετάσχουν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο θα λάβουν επιπλέον πληρωμές για όσους από τους χρήστες που θα στείλουν στα websites των διαφημιζόμενων, πραγματοποιήσουν μια συγκεκριμένη ενέργεια όπως αυτές που προαναφέρθηκαν.
Το πρόγραμμα αυτό, στην περίπτωση που εφαρμοστεί, θα λειτουργήσει παράλληλα με το γνωστό πρόγραμμα contextual διαφήμισης του Google, το Adsense, ενώ θα δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στους ιδιοκτήτες των websites που θα συμμετέχουν στον τομέα της επιλογής των διαφημίσεων του Google που θα εμφανίζουν στις ιστοσελίδες τους.