Δύο από τα δημοφιλέστερα θέματα συζητήσεων στα blogs και τα forums που ασχολούνται με τις τεχνικές του search engine optimization είναι η σημασία πού έχει το περιεχόμενο και τα links στην κατάταξη των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης. Ποια είναι η πραγματικότητα και τι έχει δείξει μέχρι αυτή την στιγμή η εμπειρία;
Είναι γνωστό ότι το Google λαμβάνει υπόψη του περισσότερους από 100 παράγοντες για την αξιολόγηση των ιστοσελίδων. Παρόμοια είναι η κατάσταση και με τις άλλες μηχανές αναζήτησης.
Δύο από τους σημαντικότερους παράγοντες είναι το περιεχόμενο και τα εισερχόμενα από άλλες ιστοσελίδες (inbound), κατά κύριο λόγω, links προς κάθε ιστοσελίδα. Στα σχετικά με τις τεχνικές του search engine optimization forums και blogs μπορεί κανείς να συναντήσει εκατοντάδες συζητήσεις για το τι είναι ποιο σημαντικό.
Η άποψη μου, όπως έχει προκύψει από δεκάδες δοκιμές, ταυτίζεται με την άποψη που εκφράζει το SEOMoz και μπορεί να συνοψιστεί στα ακόλουθα :
- Στους κλάδους όπου υπάρχει περιορισμένος ανταγωνισμός, ένα καλογραμμένο κείμενο το οποίο έχει διαμορφωθεί κατάλληλα μπορεί να επιτύχει υψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης ακόμη και εάν δεν υπάρχουν πολλά εισερχόμενα links στην αντίστοιχη σελίδα
- Στους τομείς όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός είναι σχεδόν απίθανο για μια ιστοσελίδα να επιτύχει μια υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης αποκλειστικά και μόνο λόγω του περιεχομένου της, όσο καλογραμμένο και διαμορφωμένο και εάν είναι. Θα πρέπει να ανήκει σε ένα domain με πολλά εισερχόμενα links ή να υπάρχουν πολλά εισερχόμενα links απευθείας σε αυτήν
- Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας έχει περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσει περισσότερα εισερχόμενα links και από σημαντικότερα websites σε αντίθεση με το περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
- Το περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας έχει περισσότερες πιθανότητες να επιτύχει μια υψηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όταν έχει πολλά εισερχόμενα links σε αντίθεση με το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που δεν έχει πολλά links που να οδηγούν σε αυτό