Η νέα τηλεοπτική διαφήμιση από το Johnnie Walker με τίτλο «The Android» είναι μία από τις καλύτερες που έχω δει το τελευταίο χρονικό διάστημα. Παρά το γεγονός ότι δεν συνηθίζω να προβάλλω προϊόντα ή υπηρεσίες, ειδικότερα όταν δεν σχετίζονται άμεσα με το search engine marketing, η συγκεκριμένη περίπτωση είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα integrated διαφημιστικής καμπάνιας που συνδυάζει πολλές από τις μεθόδους του online marketing.
Καταρχήν θα ήθελα να επισημάνω ότι δεν έχω καμιά σχέση ούτε με την εταιρία που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο προϊόν ούτε με την διαφημιστική εταιρία που έχει αναλάβει να τρέξει την καμπάνια στην Ελλάδα.
Ας δούμε όμως ποια είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής προώθησης του Johnnie Walker στο Internet.
Διαφημίσεις στο Google
Ολοένα και περισσότεροι μεγάλοι διαφημιζόμενοι ανακαλύπτουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Η στοχευμένη προβολή των κατάλληλων διαφημιστικών μηνυμάτων σε όσους έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, όπως αυτό εκφράζεται από τις αντίστοιχες αναζητήσεις, για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μια υπηρεσία, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του πλάνου των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων. Την ίδια τακτική έχει ακολουθήσει και το Johnnie Walker.
Έτσι, η αναζήτηση στο Google για την φράση “the android” εμφανίζει το κεντρικό διαφημιστικό μήνυμα που βλέπουμε και στην τηλεόραση. Το μήνυμα αυτό εμφανίζεται και για σχετικές λέξεις κλειδιά όπως οι robot και humanoid, επειδή κατά πάσα πιθανότητα έχει χρησιμοποιηθεί η broad match στόχευση.
Το ίδια αυτό μήνυμα εμφανίζεται επίσης και για το motto “keep walking” που σχετίζεται με το προϊόν όχι όμως και για την αναζήτηση για το όνομα του Johnnie Walker.
Άποψη μου είναι ότι θα μπορούσαν να είχαν επιλεγεί και άλλες λέξεις όπως οι future και great thing που έχουν άμεση σχέση με το μήνυμα που θέλει να περάσει η διαφήμιση. Μπορεί οι αναζητήσεις για τις λέξεις αυτές να μην είναι πολλές όμως η ταύτιση του προϊόντος με τις αντίστοιχες έννοιες, όπως συνήθως γίνεται από τους χρήστες που πραγματοποιούν τις αναζητήσεις , θα προσέδιδε σημαντικά οφέλη στην εικόνα του δημοφιλούς ποτού.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν αντίστοιχα διαφημιστικά μηνύματα σε άλλες μηχανές αναζήτησης εκτός του Google.
Προβολή μέσω της YouTube
Tο internet μας έδωσε τη δυνατότητα να συζητάμε, να προβάλλουμε και να ανταλλάσουμε απόψεις με άλλους ανθρώπους που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα με εμάς, σε όποιο σημείο του κόσμου και αν βρίσκονται αυτοί, εύκολα και με άμεσο τρόπο. Η Youtube είναι η πλέον δημοφιλής online κοινότητα η οποία αξιοποιεί την δυνατότητα αυτή παρέχοντας στα μέλη της τα κατάλληλα εργαλεία για να προβάλλουν και να μοιράζονται τα δικά τους videos ή οποιοδήποτε άλλο video τους αρέσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο κατά τον Ιουλίου οι Αμερικάνοι χρήστες είδαν 66.000.000 videos μέσω της Youtube.
Η προβολή λοιπόν μέσα από μια τέτοια υπηρεσία μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός video και κατ’ επέκταση στην επιτυχία μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Κάτι τέτοιο φαίνεται πως έχει συμβεί και με την διαφήμιση του Johnnie Walker καθώς οι χρήστες της Youtube έχουν δει το συγκεκριμένο video περισσότερες από 9000 φορές μέσα σε διάστημα λίγων μόνο ημερών. Μάλιστα η παραγωγός εταιρία θέλοντας να αξιοποιήσει την επιτυχία αυτή , ανέβασε και ένα video με το “making of” της διαφήμισης.
Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η αναζήτηση στο Google για την φράση The Android Johnnie Walker εμφανίζει στις δύο πρώτες θέσεις (φυσικών) αποτελεσμάτων τις σελίδες των δύο videos στην Υοutube ενώ και τα υπόλοιπα αποτελέσματα παραπέμπουν σε blogs στα οποία υπάρχει το video της διαφήμισης (το οποίο εμφανίζεται πάλι μέσω της Youtube).
To website
Ο συνδετικός κρίκος σε όλες τις προωθητικές ενέργειες, είτε αυτές πραγματοποιούνται online είτε offline, είναι πάντοτε το αντίστοιχο website στο οποίο οι επισκέπτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το brand και να «βιώσουν» τα βασικά μηνύματα που θέλει να επικοινωνήσει ο διαφημιζόμενος μέσα από το κατάλληλα διαμορφωμένο περιεχόμενο .
Το website στο οποίο παραπέμπει η διαφήμιση του Johnnie Walker, περιλαμβάνει μονάχα το διαφημιστικό video καθώς οι περισσότερες επιλογές είναι αυτή τη στιγμή ανενεργές. Πιστεύω πως οι υπεύθυνοι της καμπάνιας θα έπρεπε να είχαν επιλύσει τα όποια προβλήματα υπάρχουν πριν βγει η διαφήμιση στον αέρα καθώς το website παίζει κεντρικό ρόλο στην όλο στην προσπάθεια.
Η αίσθηση που μένει στους επισκέπτες, οι οποίοι σημειοτεόν θα πρέπει να περιμένουν για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να κατέβει το video της διαφήμισης χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να παρακάμψουν το στάδιο αυτό, είναι μάλλον αρνητική. Και αυτό αποτελεί μια πολύ σημαντική χαμένη ευκαιρία για το Johnnie Walker για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις καλές εντυπώσεις που έχει αφήσει η διαφήμιση.
Ελπίζω ότι πολύ σύντομα θα δούμε και στο website της διαφήμισης του Johnnie Walker με κεντρικό θέμα “The Android” πολλά σημαντικά πράγματα (great things).