Η αναζήτησης πληροφοριών στο Internet έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διαδικασία αγορών του 77 % των ηλεκτρικών ειδών που πωλούνται στην Αμερική, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν το Yahoo και ο οργανισμός Consumer Electronics Association (CEA®).Επίσης, το 45 % όσων αγοράζουν ηλεκτρικά είδη , χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να συλλέξουν τις πληροφορίες που αφορούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
Η έρευνα, η οποία έχει τον τίτλο «Understanding How Consumers Use the Internet to Research and Shop for Consumer Electronics Products” πραγματοποιήθηκε κατά τον περασμένο Ιούνιο από την εταιρία Hall and Partners σε δείγμα 2.000 Αμερικανών οι οποίοι είτε είχαν δηλώσει ότι πρόκειται να αγοράσουν ηλεκτρικά είδη είτε είχαν ήδη αγοράσει, τόσο online όσο και offline.
Ειδικότερα η έρευνα εξέτασε το ρόλο που έχει το internet και οι μηχανές αναζήτησης στην διαδικασία αγορών που αφορούν πέντε κατηγορίες ηλεκτρικών ειδών :
- τα κινητά τηλέφωνα
- τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές
- τις ψηφιακές μηχανές
- τις τηλεοράσεις και
- τις συσκευές αναπαραγωγής ψηφιακής μουσικής (digital music players)
Τα σημαντικότερα από τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα ακόλουθα:
- Οι καταναλωτές θέλουν να είναι «διαβασμένοι» πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά. Για αυτό στρέφονται στο Internet και ειδικότερα στις μηχανές αναζήτησης, τα websites των κατασκευαστών και των λιανέμπορων καθώς επίσης και σε εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης προϊόντων, για να συλλέξουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν.
- Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών που αφορούν τις συγκεκριμένες κατηγορίες ηλεκτρικών ειδών (71 %), πραγματοποιούνται στα (φυσικά) καταστήματα. Παρόλα αυτά υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στην πραγματοποίηση της έρευνας αγοράς στο Internet. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι η σύγκριση τιμών που αφορούν τα ίδια προϊόντα και η ευκολία με την οποία μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες για μια ευρεία γκάμα προϊόντων.
- Το 45 % όσων πραγματοποιούν την έρευνα αγοράς στο Internet αλλά τελικά αγοράζουν στα (φυσικά) καταστήματα, χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης κατά τη διάρκεια της συλλογής πληροφοριών.
- Ο χρόνος που αφιερώνεται στην έρευνα αγοράς στον Internet έχει έμμεση σχέση με το ύψος της τιμής του προϊόντος. Όσο ποιο «δύσκολη» είναι η κατηγορία του προϊόντος τόσο περισσότερος είναι και ο χρόνος συλλογής πληροφοριών. Έτσι όσοι προτίθενται να αγοράσουν κινητά τηλέφωνα αφιερώνουν το λιγότερο χρόνο, 9 ώρες, ενώ όσοι θέλουν να αγοράσουν τηλεοράσεις αφιερώνουν τον περισσότερο,15 ώρες.
- Οι καταναλωτές επισκέφθηκαν, κατά μέσο όρο, 6 websites κατασκευαστών ή/και λιανέμπορων πριν την αγορά του προϊόντος. Η μέθοδος που χρησιμοποίησαν για να βρουν τα websites αυτά ήταν κατά 55 % με την χρήση μιας μηχανής αναζήτησης, 46 % με την απευθείας πληκτρολόγηση της ηλεκτρονικής διεύθυνσης του website και με περίπου 9 % ακολουθώντας κάποιο link.
- Οι σημαντικότερες πηγές συλλογής πληροφοριών όσων αγόρασαν ηλεκτρικά είδη, είτε online είτε offline, είναι κατά σειρά προτεραιότητας 1) το Internet, 2) έντυπα 3) οι συγγενείς και οι φίλοι 4) πληροφορίες στο κατάστημα και τέλος άλλες πηγές.
Όσοι χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης
Η έρευνα εξέτασε επίσης το προφίλ όσων χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς ή/και να αγοράσουν κάποιο από τα προϊόντα των 5 κατηγοριών και οι οποίοι αποτελούν το 47 % του συνόλου των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Είναι περισσότερο ενημερωμένοι για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και πρόκειται να αγοράσουν, συνηθίζουν να προτείνουν τις μάρκες των προϊόντων που θεωρούν ως καλύτερες ενώ πολλές φορές αποτελούν πηγή πληροφόρησης για τους συγγενείς και τους φίλους τους.
Παρά το γεγονός ότι το προφίλ τους δεν παρουσιάζει σημαντικές δημογραφικές διαφορές σε σχέση με όσους δεν χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης, έχουν εντελώς διαφορετικό τρόπο σκέψης και λειτουργίας. Το υψηλό ποσοστό εμπλοκής τους και η διάθεση τους να μοιραστούν τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει με άλλους τους κάνουν να είναι το πλέον ελκυστικό κοινό για τους κατασκευαστές αλλά και τους λιανέμπορους των ηλεκτρικών ειδών, σύμφωνα με τον David Rubinstein Tech & Telecom Category Director για το Yahoo! Search Marketing.
Το επίσημο δελτίο τύπου για την έρευνα βρίσκεται εδώ.